Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Pénz7 az Erkel-gimiben

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Farkasné Csató Katalin • MAGAZIN • 2022. április 30. 17:00
Pénz7 az Erkel-gimiben
Hírek a Gyulai Erkel Ferenc Gimnázium és Kollégiumból

Az iskolai tanévben három témahét szerepel: a Digitális témahét, a Fenntarthatósági témahét és a Pénz7. Ezek közül választhatnak az oktatási intézmények, eldönthetik, melyik ajánlott programot szeretnék kiemelni, mire helyezik a hangsúlyt adott időszakban. A Gyulai Erkel Ferenc Gimnázium és Kollégium ebben a tanévben a Pénz7 ajánlásaihoz csatlakozott. Tóth Istvánt, a gimnázium általános intézményvezető-helyettesét kérdeztük a megvalósított programról.

Fotó: Gyulai Erkel Ferenc Gimnázium és Kollégium

– Lelkesen vállaltuk a bekapcsolódást az ez évi Pénz7 programjába. A témahétnek a megszervezésével a pénzügyi tudatosság növelését, tanulóink mélyebb pénzügyi ismereteinek bővítését s általában a kamaszkori pénzügyi kultúra alakítását tűztük ki célként. Milyen témák kerültek előtérbe a témahét során?

– A családi költségvetéshez, az adózáshoz, a hitelekhez, az értékpapírokhoz, a számlapénzhez kötődő  ismereteket szerettük volna szakemberek előadásaival, konkrét gyakorlati példák elemzésével bővíteni. Ezek részben tanórákon valósultak meg, részben támogatást kaptunk a NAV Békés Megyei Adó- és Vámigazgatósága szakembereitől, akik minden osztályban színvonalas előadással segítették diákjaink tájékoztatását. Ezúton is köszönjük együttműködésüket.

– Iskolai, tanórai kereteken belül előkerülnek ezek a témák a gimnáziumban?

– A pénzügyi tudatosság iskolarendszerű fejlesztésére a földrajz, történelem és az életvitel tantárgyak keretein belül van mód. Azonban a gyakorlati órákon túl a témahét élményszerű foglalkozásokat is lehetővé tesz, az interaktív tanórajelleg felszínre hozza a pénzzel kapcsolatos töredékismereteket, esetleg tévismereteket, és pontosan ezeken az órákon tud mind a pedagógus, mind az előadó, mind a foglalkozásvezető differenciáltan reflektálni a tanulók felmerülő egyedi hozzászólásaira, kérdéseire.

– Ön matematika, földrajz szakos középiskolai tanár. Hogyan látja, van-e mód a pénzzel kapcsolatos ismereteket megtanítani a diákoknak?

– A pénzzel kapcsolatos ügyintézés, a pénz kezelése legjobban akkor fejleszthető, ha a tanulóinkat bevonjuk az ehhez kapcsolódó helyzetek átgondolásába, megértésébe, s személyes vonatkozásban problémamegoldásra késztetjük őket.

Az elektronikus pénzhasználat és az ügyintézés széleskörű ismerete különösen égető szükségszerűség diákjaink számára, ez irányban jelentős iskolai felelősségünk van.

Fontos, hogy a tanórák mellett a témahét keretében intenzíven van esély a pénzkezelés személyes vagy helyzeti mintáinak elemzésére is.

Összes cikk - lent (max 996px)
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)