Fotó: Esély Pedagógiai Központ
Szelezsánné Poptyilikán Anikó tagintézmény-vezetőhelyettes elmondta, fontosnak tartják, hogy a sajátos nevelési igényű tanulók is tisztában legyenek más fogyatékkal élő emberek élethelyzetével és sportolási lehetőségeivel.
– A gyermekek testi fogyatékossággal élő társaikkal együtt járnak iskolába, ám egészen más látni őket, mint megtapasztalni, milyen az adott fogyatékossággal együtt élni – tette hozzá.
Fotó: Esély Pedagógiai Központ
A tanulók reggel érzékenyítő osztályfőnöki órán vettek részt, ahol a fogyatékosság kérdésével foglalkoztak. A pedagógusok a beszélgetést az érzékenyítés jegyében kisfilmekkel és mesével indították, majd ehhez kapcsolódóan plakátokat készítettek a tanulók. A diákok olyan sportokat is kipróbálhattak, mint a vakfutás, az ülőröplabda és csörgőlabdás játék, emellett kerekesszékes vetélkedőt is szerveztek nekik. A diákoknak egy Exatlon-pályát is összeállítottak, ahol játékos ügyességi feladatokat kellett végrehajtaniuk bekötött szemmel.
– Tanulóink új ismereteket szereztek, és megismerkedtek a fogyatékosság típusaival. Fontos a szemléletformálás, és egyre többen tudjuk, hogy ehhez kiváló eszköz a sport. Célunk a pozitív szemléletformálás volt – emelte ki Szelezsánné Poptyilikán Anikó.