Dr. Erdészné Németi Anikót, az alapítvány kuratóriumának elnökét kérdeztük először arról, miért tartotta fontosnak az alapítvány, hogy támogassa ezt a programot?
– Az Erkel Ferenc Gimnázium Alapítvány célja olyan művelődést segítő kezdeményezések, versenyek, mozgalmak támogatása, mely messze túlmutat a gimnázium területi vonzáskörén, regionális, országos jelentőségű; és olyan tudományos vagy szakmai, pedagógiai tevékenység támogatása, amelynek eredményeként az egész gimnáziumban folyó munka színvonala emelkedik, az iskola presztízse növekszik. A nagy hagyományokkal működő irodalmi színpad a gimnázium legeredményesebben működő tehetségműhelyei közé tartozik, ezért támogattuk pályázatának beadását.
– Hogyan működik a tehetségműhely?
– A program 2 pedagógus együttműködésével valósul meg. Győri Etelka a színpadot rendezi, a diákok munkáját koordinálja, Balogh Norbert a kör működését bemutató kisfilmet készíti, és a színházlátogató kirándulásokat szervezi.
Győri Etelkát, a színjátszókör vezetőjét arról kérdeztük, miért tartja fontosnak, hogy az erkeles diákok színjátszással is foglalkozzanak?
– Mint minden tanórán kívüli tevékenység a színjátszókör egyik legfontosabb célja a közösségépítés és közösségteremtés, ami a tanulás-tanítás mellett az iskola legfontosabb feladata kell legyen
– A pályázati időszakot tekintve a színjátszókör tevékenysége 2020 szeptemberében indult. A gimnáziumokban a pandémiás helyzet miatt ebben a tanévben nagyobb részt online oktatás volt. Hogyan működött a kör ez alatt az időszak alatt?
– Miután már szeptembertől érezhető volt, hogy valamikor zárásra kerül sor, ezért időben fel tudtunk készülni az online foglalkozások kivitelezésére. A Discord online platform már bevált a tavaszi karantén idején, ezért iskolai szinten ezen most sem módosítottunk, így a színjátszókör foglalkozásai adott időben és rendszerességgel itt történtek. Ehhez még létrehoztunk egy zárt facebook csoportot a még könnyebb kommunikáció és az ötletek biztosabb megosztása érdekében. Az is cél volt továbbá, hogy mindenki tudjon mindenről, ismerjük egymás véleményét és ötleteit. Az eredeti elképzeléshez képest az előadások megváltoztak: a hang, a kép és a mozgókép vette át a szerepet, így született az 56-os rádiós emlékműsor, a Karácsonyi szeretetmorzsák, az Implom József Helyesírási Versenyre Gyula város bemutatása, ill. a fenntarthatósági témahétre készült „divatbemutató”.
– A kiegészítő tevékenységeket, a színházlátogatásokat azonban csak a 2021-es tanévben lehetett megszervezni. Hogyan alakultak ezek a programok? Erről kérdeztük Balogh Norbert tanárt.
– Két színházlátogatás szerepelt a pályázatunkban. A pandémia miatt ennek a megvalósítására valóban csak ennek a tanévnek az őszén kerülhetett sor. Szeptemberben Budapestre látogattunk, ahol a Vígszínházban egy érdekes színházpedagógiai program készítette elő az esti előadást, az ifj. Vidnyánszky Attila rendezésében életre keltett Gatsby világát. Októberben kulisszajáráson vettünk részt a Békéscsabai Jókai Színházban, novemberben pedig szintén itt nagyon jól szórakoztunk a Made in Hungária című darab rock and roll dallamait hallgatva.
– A pályázati időszak végeztével továbbra is működik a színpad? Mik a további tervek?
– Természetesen működünk tovább. A célunk végre egy igazi színdarab előadása élőben, sok mozgással, játékkal, felszabadult nevetéssel – fejezte be a beszélgetést Győri Etelka.