Görgényi Ernő elmondta: a projekt 100 százalékos támogatási intenzitású, tehát nem ír elő önerőt.
A cél a Rosu utca teljes kiépítése, annak érdekében, hogy javítsák a déli iparterület megközelíthetőségét, ahol az Airbus-gyár és a felületkezelő üzem épül, valamint, reményeik szerint, az elkövetkező években, évtizedekben újabb és újabb vállaltok telepednek le.
Hozzátette: a gyár területén jelenleg infrastruktúra fejlesztés zajlik, az épülő üzemet jelenleg a Bródy Imre utcáról lehet megközelíteni. A tervek szerint a Rosu utca bonyolítaná a jövőben a személyforgalmat, erről mehetnek majd be a dolgozók. Ennek érdekében nyújtottak be pályázatot március 22-én, a támogatói döntés pedig az elmúlt héten született meg.
Kiemelte: a pályázati forrás kizárólag közlekedési út és közművek kiépítésére fordítható, de a jövőben szeretnének járdát és kerékpárutat is a szakaszra, így ez egy későbbi ütemben valósulhat meg.
A munkálatok során 7 méter széles, 822 méter hosszú utat fognak építeni, mindkét oldalán süllyesztett szegéllyel, amelynek egyik vége a Csabai úthoz, a másik a 44-es úthoz fog csatlakozni. Előbbi területen részlegesen kiszélesítik az útburkolatot, hogy egy új balra kanyarodó sáv jöhessen létre, emiatt az úttal párhuzamos kerékpárút nyomvonalát is módosítják.
A felújítás során zárt csapadékvíz-elvezető csatornát, vízvezetéket, a szennyvízelvezetést, a hírközlési hálózatot, a villamos hálózatot, a gázellátást, valamint a közvilágítást is kiépítik.
Az utca szélesítése miatt szükség lesz területekre a Rosu utcán található telkekből, amelyeket vásárlással igyekeznek biztosítani, ha pedig ez nem megy, akkor kisajátítási eljárásra kerül sor, a munkálatok kezdetének időpontja is ettől függ.
A városvezető elmondta azt is, hogy a tervek jelenleg készülnek, a leadási határidejük augusztus 31-e. Október végéig várhatóan megkapják a szükséges engedélyeket, ezután 2022 áprilisában zárulhat le a közbeszerzési eljárás, ekkor köthetik meg a kivitelezői szerződést. Ha mindez sikerül, akkor 2022 decemberére készülhet el az út, a hozzátartozó egyéb fejlesztésekkel.
Kovács József egy másik fejlesztésről is beszámolt az eseményen: 10 milliárd forintból újítják fel az M44-es út Gyula és Békéscsaba közötti szakaszát, valamint az elkerülő utat, egészen a határig.
Kónya István hangsúlyozta: évekkel ezelőtt ellenzéki képviselők úgy gondolták, hogy Gyula városa nem fog jól szerepelni a TOP-os pályázatok kiírásain, de ez nem így történt, hiszen ezzel a pályázattal már több mint 6,5 milliárd forint pályázati támogatás „érkezett” a fürdővárosba.
Hozzátette: hamarosan megjelennek a TOP Plusz kiírásai, amelyben Gyula városa integrátor szerepet fog betölteni, amely azt jelenti, hogy a Gyulai járás összes településének, tehát Elek, Kétegyháza és Lőkösháza településeknek is a fürdővárosban állítják össze a fejlesztési programját.