850 millió forinttal növelte árbevételét tavaly a Gyulahús Kft., amely a pandémia ellenére jelentős fejlesztéseket is meg tudott valósítani a 2020-as évben. A részletekről Daka Zsolt ügyvezetővel beszélgettünk.
Daka Zsolt kérdésünkre elmondta, a koronavírus-járvány a belföldi értékesítést nem befolyásolta negatívan, az árbevétel növekedett is ezen a téren. Az export eladásokra viszont rányomta a bélyegét a pandémia, a külföldi partnerek között vannak olyanok, amelyek a Horeca – a szállodák, éttermek, kávéházak gyűjtőneve – szektorban érdekeltek, őket megviselte a járvány.
Hozzátette: a dolgozók körében nem volt olyan nagyszámú megbetegedés, amely befolyásolta volna a termelés zökkenőmentességét, ennek egyik oka, hogy már tavaly márciusban rendkívül szigorú megelőző intézkedéseket vezettek be.
Kiemelte: a tavalyi év árbevétele növekedett, a nehézségek ellenére, növekedett a tavalyelőtti évhez viszonyítva, összesen 7 milliárd 660 millió forintos nettó árbevételt ért el a Gyulahús Kft., ez 850 millió forinttal magasabb, mint az egy évvel korábbi.
Az ügyvezető beszélt arról is, hogy 2020 őszén jelentős fejlesztéseket valósítottak meg a belföldi szeletelő üzemben, amely során vásároltak három korszerű csomagoló berendezést, illetve egy szeletelő gépet.
– Ezekkel a berendezésekkel folyamatosan biztosítani tudjuk az egyre növekvő igényt a szeletelt termékek iránt – fogalmazott Daka Zsolt, majd hozzátette, hogy több készítmény szeletelt formában való értékesítését is tervezik idén.
2021 első hónapjai kapcsán megtudtuk, az értékesítés bázisszinten van, azt érzékelik, hogy a vásárlók megfontoltabban költekeznek belföldön, ugyanakkor elindult egy pozitív folyamat az export piacokon, a Horeca szektorban érdekelt vevők már jelentős mennyiségeket rendeltek az elmúlt időszakban.
Daka Zsolt aláhúzta: az export piacok bővítése konstans feladat, de a pandémia miatt sem tavaly, sem pedig az idei év eddig eltelt időszakában nem voltak ideálisak a körülmények ahhoz, hogy megfelelő intenzitással dolgozzanak ezen, hiszen nehezebb utazni, valamint elmaradtak azok a nemzetközi kiállítások, ahol alkalom nyílik a termékek bemutatására, új vevők felkutatására.
Elmondta azt is, hogy természetesen nem mondtak le a technológiai fejlesztésről sem, az idei évben egy csomagológépet fognak vásárolni, illetve kisebb beruházásokat is végrehajtanak.