Lapunknak elmondta, ebbe a körbe tartozik az adásvétel, az öröklés, de még az ajándékozás is.
Az, hogy a tulajdonjog változását bejegyzik a földhivatalban, nem pótolja az adatbejelentést, adásvétel esetén az eladónak és a vevőnek is be kell jelentenie a tulajdonosváltozást a helyi adóhatóságnál – fogalmazott a jegyző.
Közölte: a tulajdonszerzést igazoló okirat másolatát, illetve az erre a célra rendszeresített formanyomtatványt elektronikus úton vagy papíralapon kell megküldeni a helyi adócsoportnak. A formanyomtatványok a www.gyula.hu oldalról tölthetők le, a hatóság munkatársai a 06-66/526-800-as telefonszámon érhetők el.
Lakás céljára szolgáló ingatlan szerzése, létesítése esetén az „adatbejelentés a magánszemélyek kommunális adójáról” nevű formanyomtatványt kell kitölteni, nem lakás céljára szolgáló építmény szerzése, létesítése esetén pedig az „adatbejelentés az épület, épületrész utáni építményadóról” címűt.
Amennyiben az adózó nem tesz bejelentést, az önkormányzati adóhatóság ellenőrzést folytat le, és a feltárt adókülönbözetet elévülési időn belül visszamenőlegesen állapítja meg. A hatóságnak emellett mulasztási bírság kiszabására is lehetősége van – mutatott rá a jegyző.