A napi.hu cikkéből kiderül, a felújítás előkészítésére kétmilliárd forintot nyert el az Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt., a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., valamint a Kontúr Csoport Tervező, Építtető, Kivitelező Kereskedelmi Kft. alkotta konzorcium.
Az egyvágányú, nem villamosított vasútvonalon a tervezés 65 kilométert érint egybefüggően, amelybe beletartozik a Békéscsaba–hódmezővásárhelyi népkert, valamint a Szeged-Rókus–szegedi pályaudvar vonalszakasz is.
Az uniós közbeszerzési adatokból kiderül, a felújítás során a Békéscsaba és Orosháza közötti szakaszon 120 km/órára emelnék a sebességet, a vonal többi részén pedig 80 km/órás folyamatos sebesség fenntartására alkalmas, hézag nélküli pályát építenének.
A tervek szerint a hódmezővásárhelyi állomáson új felvételi és üzemi épület létesül, Orosházán pedig peronaluljáró épül. A telekgerendási, a kútvölgyi és a szegedi személypályaudvari állomás utasperonját szintén áttervezik a projekt keretében.
Az MTI közlése szerint az ország első, Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamosa január közepén érkezik meg. A 70 tonnás, 37 méter hosszú dízel-villamos hibrid tram-traint három részben szállítják Magyarországra, a járművek várhatóan jövő szeptemberben állnak forgalomba. A tervek szerint 2021. november végére már nyolc tram-train közlekedhet a két település között.