Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Ford Explorer PHEV – Újra Európában!

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Fizetett tartalom • MAGAZIN • 2020. szeptember 02. 15:47
Ford Explorer PHEV – Újra Európában!
Könnyű örömöt találni a testes amerikai modellben

A Ford felfedezője újból kapható hivatalosan a jó öreg Európában, hogy segítse csökkenteni a márka szén-dioxid-kibocsátási szintjét. A környezetvédelem ezen furcsa formájának nagyon sokan örülnek.

Könnyű örömöt találni a testes amerikai modellben, amelynek az európai legalizációjával nem kell bajlódnia a tulajdonosnak és a márkakereskedőknek sem. Ugyanis ezt a feladatot a kék ovál európai részlege magára vállalta, ráadásul a felénk piacra került új Explorert az európai igényekhez szabták. Így lehetnek eltérések az amerikai kivitel és az EU-s verzió között, az európai javára. 

A valódi „benzinvérű” autósok, a gyors és kényelmes járműveket kedvelők ezúttal kivételesen istenítik a szigorodó kibocsátási normákat és a törvényeket hozó politikusokat. Mert az ő „szakértelmüknek” köszönhető, hogy a 825 Nm nyomatékú és 457 lóerős szabadidő-autó az európai utakra kerülhetett. 

A Ford Explorer PHEV főbb menetteljesítményei a következők: a 0-ról 100 km/óráig tartó gyorsulási idő kereken 6 másodperc. Az EcoBoost motorral felszerelt, testes luxus suv végsebessége 230 km/óra, miközben maximum 2500 kilós, fékezett utánfutót vontathat.

EcoBoost motor és EcoBoost motor között a jelek szerint akadhatnak különbségek. Érdekes, hogy az alapelvek azonosak: a turbófeltöltés alkalmazása, a hengerűrtartalom csökkentése, ezáltal a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérséklése. 

Ha az Egyesült Államokban alkalmazzák az EcoBoost elveket, akkor ez úgy néz ki, hogy a háromliteres V6-tal leváltják az öt liter körüli V8-as motorokat. Azért odafigyeltek arra, hogy a motorerő ne vesszen el, és takarékos is legyen az új erőmű: két turbófeltöltőt alkalmaztak. 

Hogy felénk is piacképes legyen az 5049 milliméteres, hétüléses autó, kapott egy 100 lóerős villanymotort és egy akkumulátorcsomagot. A benne tárolt elektromos energia 56 kilométeres tiszta üzemet biztosít. Ezzel lehet a belvárosban nulla szennyezéssel közlekedni, és persze jár hozzá a zöld rendszám. A katalógusban pedig jól mutat a 2,9 literes fogyasztás, ami teljesen feltöltött akkumulátort és óvatos gázpedál kezelést feltételez.

Fentebb már meg lett említve, hogy az Explorer tulajdonképpen visszatér Európába. A tavaly debütált hatodik generációs modell került be a hivatalos európai forgalmazásba, így az alkatrészellátásra és a szervizelése sokat egyszerűsödött.

Az Explorer karrierje 1990-ben startolt, a modell a Bronco második verzióját váltotta. A típus neve az F150-es egyik felszereltségi változatából származik.

Az első két generáció az anno a tengerentúl is gyártott Ranger technikáját használta. A motorjai között a kölni V6-os elnevezés nem véletlen, mert meghatározó erőmű volt az Explorerben a Kölnben gyártott V6-os. A 1994-től 2000-ig gyártott második széria jutott el hivatalosan Európába és hozzánk is. 

Benedek Attila–Galambos Dániel
www.elektromos-hibrid-autok.hu

Összes cikk - lent (max 996px)
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)