Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Elindultak a gyerekszoba-iskolák, nálunk így működik az új rendszer

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Szabó EszterMAGAZIN • 2020. március 19. 16:00
Elindultak a gyerekszoba-iskolák, nálunk így működik az új rendszer
Már énekből is kaptak házit a gyerekek

Ahogy az internetes közösségi oldalakon hallani: minden egyes osztály és iskola kissé eltérő módszert alkalmaz arra, hogy a tananyagot eljuttassák a gyerekekhez. Épp ezért nem lehet általános beszámolót nyújtani a módszerekről, ám annyi biztos, hogy a várakozásokkal ellentétben nem videóüzenetekkel és Facebook-élőkben kommunikálnak a diákok és a tanárok. Személyes beszámoló következik két hatodikos teljesen megváltozott hétköznapjairól és tanóráiról.

Képünk illusztráció 

Forrás: pixabay.com 

A gyerekek szerint ez az egész „eléggé rendben van”, lehet tanítás közben mocorogni, nem kell reggel készülődni, következésképp korán kelni sem. A hatodikosok már rég tudnak olvasni, így egyedül tanulni is. Nálunk az iskolák által alkalmazott Kréta rendszeren keresztül jönnek az utasítások, jó, ha van hozzá telefon, laptop. 

Múlt pénteken érkezett a bejelentés az iskolák bezárásáról, akadt, ahol már hétvégén létrehozták a Skype-csoportokat – mindenki úgy működteti a rendszert, ahogy tudja. Középiskolás gyerek anyukájától hallottam már azt is, hogy arra is vannak tervek, hogyan kérik majd számon az anyagot. Mi még nem tudjuk. 

Nálunk hétfőn még szünet volt, aki akart, be mehetett a rajzdobozokért és a bent maradt tárgyakért az iskolába. Aznap a gyerekektől még azt kérték, hogy pihenjenek, amíg nem jönnek az első üzenetek.

Kedden jöttek az első instrukciók a rendszeren keresztül: feladatok levélben, határidőkkel. Nálunk a diákok és a tanárok a Kréta rendszer mellett közös Viber-csoportban csevegnek, itt lehet megoldásokat találni egy-egy olyan kérdésre, hogy hol jelzik a házi feladatot, vagy hogy mindenkinek lassú-e a rendszer. A házi feladatot a kis boríték jelzi, és a rendszer naná, hogy következetes: mindenkinek lassú, de hol van ez a mi 20 évvel ezelőtti gépeinkhez, amik egy nagyobb fotót is három perc alatt nyitottak meg. Egy fél perc alatt betölt, túl lehet élni.

A diákok tehát egyszerű üzenetben kapják meg a feladatokat, amit kidolgozva visszaküldenek ugyanezen a rendszeren keresztül. Ebbe a programba a szülők is be tudnak lépni, ők külön üzeneteket kapnak. A rendszer már korábban is működött, de jellemzően online naplóként használták a tanárok és a szülők.

– Egyelőre magyarból, történelemből és énekből kaptunk feladatokat. Volt köztük olyan, hogy keressünk meg egy fogalmat az interneten, magyarból egy vázlatot készítettünk, nyelvtanból pedig egyszerű feladatmegoldás volt. Történelemből projektmunka van, vagyis gyűjteni kell egy megadott témában, és egy feladatlapot is kaptunk – mondja Armand.

Szerdától beindult egy viszonylag laza és kényelmes távoktatás: a gyerekek megkapják a feladatokat, amiket otthon dolgoznak ki. Egyelőre itt tartunk – arról, hogy ez meddig fog tartani, és hogy hogyan kérik majd számon, egyelőre nem tudni. A beadandókat, kidolgozandó feladatokat van értelme osztályozni, a többi még a jövő zenéje. 

Személyes véleményem szerint ez akár jó irányba is vezethet, a következő években remélhetőleg könnyebben lehet majd pótolni az anyagokat, ha a hiányzók videón jelen lehetnek az órán, vagy a most használt rendszerben kapják meg a házit. A digitális rendszernek millió haszna lehet a jegyek áttekintésén kívül, ezek felfedezésére nyílt most lehetőség a gyerekszoba-iskolák bevezetésével. 

A gyerekek eleinte aggódtak, hogy ez egy olyan szünet lesz, aminek a kiesését egyben kell majd pótolni, ám most már azt mondják, hogy jó az egész, mert nem kell bemenni, és lazább az egész. A tesiórát kutyasétáltatással és itthoni pingponggal oldják meg.

Összes cikk - lent (max 996px)
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)