Közleményükben kiemelik: a kivonat elején mindenki megtalálja, hogy mennyit kell fizetnie, vagy mennyit igényelhet vissza.
Mint írják, adószámla-kivonatot csak az kap, akinek a tavaly december végi adatok szerint legalább egy adónemben ötezer forintnál több a tartozása vagy a túlfizetése. A kivonat mellett késedelmipótlék-értesítőt is küldenek azoknak, akik tavaly nem vagy csak késedelmesen teljesítették a fizetési kötelezettségüket, és emiatt ötezer forintot elérő pótlékuk keletkezett.
Akik tartoznak, illetve késedelmi pótlékot kell fizetniük, kötelezettségeiket csekken, átutalással, bankkártyával vagy többletük átvezetésével is rendezhetik. Túlfizetés esetén a 1817-es nyomtatványt kell benyújtani a visszaigényléshez – hívják fel a figyelmet.
Akik úgynevezett elektronikus bevallók, nem kapnak papíralapú értesítést – teszik hozzá. A közlemény rámutat: az adószámla-kivonatot, illetve a pótlékértesítőt célszerű összehasonlítani a saját nyilvántartással. Az adatok értelmezésében a kivonat mellékleteként megküldött tájékoztató segít.
Aki eltérést észlel, az ügyfélszolgálatokon, a 80/20-21-22-es telefonszámon, a NAV Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerén (ÜCC) keresztül vagy írásban jelezheti. Ebben a NAV honlapjáról letölthető és a kiküldött kivonathoz is csatolt „Észrevétel adószámla-kivonatra és a kapcsolódó késedelmipótlék-értesítőre” elnevezésű nyomtatvány segít. Az észrevétel elektronikusan is benyújtható az e-Papír szolgáltatás Adószámla témacsoportján belül ezen az útvonalon – olvasható a közleményben.