A fürdővárosba látogató ötvenfős csapat a Gyulahús Kft.-nél járt üzemlátogatáson, ahol megismerhették az idén 150 éves gyulai kolbász elkészítésének módját. Ezután Daka Zsolt ügyvezető köszöntötte a kirándulókat. Megköszönte, hogy a Magyar Termék NKft. Gyula városát választotta a programsorozat júliusi állomásául.
A folytatásban Benedek Eszter, a Magyar Termék ügyvezetője tartott egy rövid prezentációt, amely során bemutatta a cég működését. Megtudtuk, hogy a céljuk a magyar termékek minősítése a fogyasztók körében.
2012-ben hozták létre a védjegyrendszerüket. A védjegyek csak ellenőrzött, a tanúsítási feltételeknek megfelelt termékeken szerepelhetnek, jelenleg 161 védjegyhasználó közel négyezer termékén találhatók meg.
Az ügyvezető kiemelte, hogy alapítottak egy kereskedelmi nívódíjat is, amelyet a magyar termékek iránt legelkötelezettebb kereskedőnek vagy üzletláncnak fognak odaítélni a közeljövőben, valamint hamarosan bevezethetik a Kiváló Termék védjegyet is.
A Gyulahús Kft.-nél tett látogatás után a csoport hajóval barangolta be a Körösöket, meglátogatta a Százéves cukrászdát, a délután folyamán pedig solymászbemutatón vett részt, és megtekintette az Almásy-kastélyt.