12 ÓRÁS LOL VETÉLKEDŐ AZ ERKEL GIMNÁZIUMBAN
Fotó: Gyulai Hírlap – Tóth Ivett
– Mióta népszerű a LoL Magyarországon? Mióta tekinthető szubkultúrának?
– A League of Legends jelenleg Magyarország vezető e-sportjátéka. A játékosbázisa főként fiatalokból áll, amit annak tudhatunk be, hogy az idősebb korosztályok sajnos elutasítók az elektronikus sportokkal szemben, így ezek általános megítélése is elég negatív Magyarországon.
– Miért válassza az ember ezt a játékot? Mi a lényege?
– A játék maga nagyon kompetitív, és szerintem ez fogja meg a fiatalokat. Minden játék más és más, és minden azon múlik, hogy az adott játékban résztvevő öt ember mennyire tud összehangoltan játszani, és hogy jó döntéseket hoznak-e. Magában a játékban az ellenfél bázisának lerombolása a cél, amit különböző tárgyakkal és varázslatokkal érhetünk el.
Fotó: Gyulai Hírlap – Tóth Ivett
– Hányadjára rendezitek meg ezt a versenyt? Hogyan telt az idei? Ki került ki győztesen a megmérettetésből?
– Idén második alkalommal volt lehetőségünk megrendezni a 12 órás vetélkedőt, amelynek ismét az Erkel Ferenc Gimnázium adott otthont. A versenyen idén öt csapat vett részt, és mindenki nagyon ügyesen szerepelt. Végül az első helyet az Erkel egy kilencedikesekből álló csapata zsebelte be, nyereményük – fejenként – játékon belül valamelyik karakterre egy különleges hőskinézet.
– Mi volt az oka annak, hogy elindítottátok ezt a rendezvényt?
– A motiváció és a verseny célja mindenképpen az e-sport megítélésének javítása, illetve azonos érdeklődésű fiatalok tölthettek el együtt 12 órát úgy, hogy közben a hobbijuknak élhettek. A versenyhez közeledve olyan visszajelzéseket kaptunk, hogy a jelentkezett csapatok nagyon várták ezt az eseményt, jó látni, hogy van igény az ilyen rendezvényekre, ezért remélhetőleg az elkövetkező években is lesz alkalmunk ezt megrendezni.
Fotó: Gyulai Hírlap – Tóth Ivett