Dr. Turcsán Zsolt a projekt zárórendezvényén
Fotó: Gyulai Hírlap – Szabó Eszter
A korábban megrendezett szakmai konferencián belül brandépítő workshopokat tartottak, továbbá egy sikeresnek mondható nyári egyetemet valósított meg a program, miközben a célcsoportot érintő felmérések kiértékelése is elkészült. A programsorozat lezárásaképp kétnapos brandépítő szakmai konferenciát tartott október 16-án és 19-én a gödöllői Szent István Egyetem és Gyula Város Önkormányzata.
A rendezvény első napján elsősorban a minősítési rendszerekről esett szó az élelmiszer-előállítás, a turizmus és vendéglátás vonatkozásában, emellett a szezonon kívüli vendégéjszakák növelésének lehetőségeiről tartott előadást dr. Heltai Miklós egyetemi docens.
A záróesemény zárónapján, október 19-én a részt vevő szakemberek összegezték a projekt eredményességére vonatkozó gondolataikat. Megosztotta tapasztalatait többek között dr. Bíró Tibor, a Szent István Egyetem docense és dr. Turcsán Zsolt szakmai vezetőhelyettes is.
Dr. Turcsán Zsolt kiemelte, a cél elsősorban egy olyan védjegy létrehozása volt, ami minőségspecifikus és amiben minden helyi szolgáltatás tagja lehet a kifejlesztésre kerülő márkanévnek. A projekt során mindezeken túl olyan lehetőségeket akartak bemutatni, amik vonzóbbá tehetik a régiót. Ennek érdekében egy új és egyedi komplex életmódprogramot dolgoztak ki, aminek a fizikai és mentális állapotfelméréstől a minőségi helyi ételekig minden része igénybe vehető Gyulán és környékén.
– Alapvető cél volt, hogy a pénzt ne csak elköltsék, hanem olyan kezekben legyen, hogy eredményt tudjanak a segítségével produkálni – tette hozzá a projekt helyettes szakmai vezetője.