Dr. Görgényi Ernő és Daka Zsolt a brüsszeli díjátadón
Fotó: Csizmadia Imre
Delegáltjaink az Internet segítségével élőben tájékoztatták a média képviselőit az eseményről a Gyula Televízió stúdiójában.
Dr. Görgényi Ernő kifejtette, az, hogy a Gyulahús Kft. két aranycsillagot kapott egy nagyon rangos nemzetközi gasztronómiai ételminősítő versenyen, újabb tanúbizonyságát adta annak, hogy a gyulai húsipar reneszánszát éli, hiszen mint ahogy 1910-ben ifj. Balogh József, majd 1935-ben Stéberl András gyulai kolbásza is aranyérmet kapott Brüsszelben, most, 2015-ben a Gyulahús Kft. termékét is elismerték nemzetközi szinten.
Sajtótájékoztató a brüsszeli díjátadóról
- Büszkék lehetünk arra valamennyien Gyulán, hogy van egy olyan önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság a városban, amelyik megállja a helyét egy nemzetközi versenyben német, amerikai, olasz, vagy japán élelmiszeripari cégekkel szemben, és legalább olyan jó, vagy jobb eredményt tud elérni. Büszkék lehetnek a Gyulahús Kft. dolgozói is, hiszen bebizonyították, hogy a szakmát világszinten is magas színvonalon tudják, és képesek arra, hogy olyan terméket állítsanak elő, melyet nagyra értékelnek Brüsszelben is – fogalmazott a városvezető.
Büszkék lehetnek a Gyulahús Kft. dolgozói is
A versenyre idén több mint kétszáz országból érkezett nevezés, a bírálatra 1100-nál is több tesztelésre szánt mintát küldtek be a pályázók. A bírák a legnevesebb, legmagasabb presztízsű európai kulináris és sommelier szervezetekből kerültek ki, többek között francia, görög, spanyol, svéd szakmai körökből. A 14 tagból álló zsűri egy, két és három aranycsillagot oszthatott ki.
Daka Zsolt hangsúlyozta, a Nemzetközi Íz és Minőség Intézet az egyetlen olyan nemzetközi szervezet, amely a bírálathoz vaktesztet használ, így elfogultság nélkül ítélik meg a termékeket több szempont alapján, úgymint például az illat, az íz, a megjelenés és az összbenyomás.
- A gyulai kolbász számos olyan neves versenytárssal versengett, mint például az Amstel sör. A gyulai kolbász két aranycsillagot kapott, ezzel a figyelemre méltó termékek kategóriájába került. Az elismeréssel a gyulai kolbász neve tovább erősödött Európában valamint világszerte, és a díj minden bizonnyal hozzájárul ahhoz, hogy tovább bővítsük exportpiacainkat – mondta a Gyulahús Kft. ügyvezetője.
A Superior Taste Award minősítéshez kapcsolódó logót három évig tűntethetik fel a gyulai kolbászon.