Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Kovács Sándor gyulai autóversenyző két versenyt is teljesített egy nap

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Hajósi Miklós • MAGAZIN • 2015. május 25. 10:00
Kovács Sándor gyulai autóversenyző két versenyt is teljesített egy nap
Kovács Sándor: Minden percét élveztem a versenyeknek
____Eredeti-IMG_4762.jpg

Kovács Sándor gyulai autóversenyző (középen) két versenyt is teljesített egy nap

Fotó: Hajósi Miklós

– Zsúfolt volt a május kilencedikéd. Kezdtél egy amatőr autóversenyen és folytattad egy gokart versennyel a napodat.

– Igen, ez így igaz. Május kilencedike nagyon tartalmas napnak ígérkezett, mivel egy azon napra esett a Kiskunlacházi FRT Rallye és a Birizdo Kart gokartversenye is és szerettünk volna mind a két helyen részt venni és sikeresen helyt állni. A május kilencedike előtti hetekben már egyeztettem a Rallye főszervezőjével, Balogh Frici Zoltánnal, hogy a rendezvény napján késő délután Kecskeméten is lesz még egy versenye a Mogul Csapat Pilótáinak. Megkértem, hogy technikailag segítsen, hogy a minél korábbi rajtszámokat megkapjuk, ennek az utolsó, vagyis a negyedik mért körnél van nagy jelentősége. Eljött a várva várt nap. Az időjárás is kedvezett nekünk, meleg, száraz időnk volt egész nap. Minden körülmény adott volt egy tartalmas versenyhez. A napot bonyolította, hogy a gyakorló köröket egy nem mindennapi esemény szakította félbe, egy fékhibás repülőgép szállt le a pályának egy megfelelő részére, emiatt fél órára félbe szakították az edzést. A verseny tíz óra helyett fél órával később kezdődött. Lement mindenkinek a három mért köre, majd azonnal következett a negyedik is, nem volt köztük szünet. Lacival megcsináltuk az utolsó mért körünket is, és azonnal indultunk Kecskemétre a Birizdo Kart gokartversenyére. A hivatalos nevezés előtt két perccel értünk oda. Nagyon tartalmas, kalandos és mindenek előtt fontos napot tudhatunk magunk mögött. Számomra fizikailag és szellemileg sem volt megterhelő ez a nap.  A csapatfőnökünk nagyon meg volt velünk elégedve, az egész nap alatt végzett munkánkkal és az eredményeinkkel is. Nagyon jól éreztem magamat a nap folyamán, és minden percét élveztem a versenyeknek.

– Miként sikerült ezt a két versenyt abszolválnod barátoddal, Turák Lacival?

– Az edzés megkezdése előtt Lacival körbejártuk a pályát, és kielemeztük minden részét. Ezután jöttek a gyakorló körök, két-két bemenetünk volt. Mind a ketten bent ültünk a kocsiban végig, csak a pilóta státuszt váltogattuk körönként. Ezzel még hatékonyabban tudtuk memorizálni a pályát és figyelni a technikás kanyarokra. Következtek a mért körök. A gumiválasztásunk ideális volt, a kedvező időjárásnak köszönhetően a gumijaim hamar felmelegedtek, és szépen betapadtak a megfelelő íveken. Az első köridőmhöz képest a másik három egy másodpercen belül volt. Ez azt  jelenti, hogy a pálya szépen fejben volt, és tudtam saját magamhoz képest folyamatosan javítani. Nem voltam feszült, még úgy sem, hogy tudtam, nagyon hosszú és kemény lesz a nap. Nagyon erős volt a mezőny, sokkal tapasztaltabb versenyzők is voltak rajtam kívül. A nyolcadik helyen végeztem. Laci barátom a hatodik helyet szerezte meg. Gratulálok neki! Következett a gokartverseny. A szabadedzésen levezettem az odautazásunk alatt keletkezett feszültségeket. Az időmérő edzésen a kategóriámban az előkelő harmadik helyet szereztem meg, pár tizedre lemaradva a második pozíciótól. A futam elejére viszont megkaptuk az esőt. Éppen annyira esett, hogy csússzon a pálya rendesen. A harmadik helyről indulva feljöttem a másodikra, majd az első helyért folytatott harcban hátulról szabálytalanul külső ívre kitoltak, ami miatt három pozíciót veszítettem. A hatodik helyen értem célba. Az elején zavart, hogy esik az eső, de így legalább megtapasztaltam, milyen vizes, csúszós pályán gokartozni, és legközelebb még technikásabban fogok versenyezni. A kitolás, kilökés nem szabályos ebben a versenyben sem, de mivel nem büntetik a szervezők, ezért a versenyzők előszeretettel alkalmazzák, hogy jobb pozíciókba kerülhessenek. Mi viszont szem előtt tartjuk a sportszerűséget. Ha valaki tud, akkor nem kell neki, hogy szabálytalankodjon, én így gondolom.

– Legközelebb mikor és hol lesznek versenyeitek?

– Május huszonharmadikán a Birizdo Kart négyórás csapatversenyén veszünk részt Lacival a Mogul Csapatot képviselve, egy csapatban. Június hatodikán a Birizdo Kart Kupa negyedik fordulója, június 13-án Kiskunlacháza, FRT Rallye Kupasorozat. Turák Laci csapattársammal, mint Fekete László és a Mogul csapat pilótái Balogh Frici Zoltánnak, hogy a május 9-én Kiskunlacházán megrendezett FRT- Kupasorozat versenyén technikailag segített nekünk, hogy időben letudjuk a negyedik mért körünket is, és időben odaérjünk Kecskemétre, a Birizdo Kart Kupa 3. fordulójára. Nagyon hálásak vagyunk a segítségéért. Köszönet Fekete Lászlónak, a Mogul Racing Team-nek, illetve a NIVO Motorsportnak, hogy rengeteg élménnyel gazdagodtam, és egyre több lehetőséget kapok tőlük. Köszönöm Turák Lászlónak, aki egyben a legjobb barátom is, a sok biztatást, a sok-sok hasznos versenyzői tanácsot.

– Köszönöm az interjút!

Forrás: hajoka.hu

Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)