Az export- és import- tevékenység megerősítése a fő célkitűzése a Gyulahús Kft.-nek, illetve az, hogy a tavalyi évhez hasonlóan, idén se zárjanak veszteségesen. A cég a piaci igényeket szem előtt tartva végzi bővítéseit.
– Elkezdjük a műszaki fejlesztéseket, EMVA pályázatra támogatási kérelmet nyújtottunk be, melynek elbírálása áprilisra várható. Két berendezés beszerzésével technológiai fejlesztést kívánunk végrehajtani. Folytatjuk a MintaMenza Programhoz kapcsolódó zsír- és sómennyiség csökkentésével folyó húskészítménygyártást. Új szárazáru termék kifejlesztésében is gondolkodunk. Örülök annak, hogy a 280 fős dolgozói létszámunkat meg tudtuk tartani és az árbevételünket is növeltük – mondta a Gyulai Hírlapnak Daka Zsolt ügyvezető igazgató.
A Gyulahús Kft. nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint betörni az oroszországi piacokra. Tudnunk kell azonban, hogy ott a fogyasztási kultúra eltér a honi ízléstől, hiszen nem kedvelik a paprikás ízeket. Éppen ezért a gyulai húsipari cég igény szerinti – paprikamentes – húsipari áru kifejlesztésére törekszik. Daka Zsolt – kérdésünkre – leszögezte, hogy a magyar piacon még mindig a hagyományos szárazárukat keresik: a gyulai kolbászt, a gyulai kispáros kolbászt, valamint a gyulai májast, párizsit, parizert.
S bár a belvárosban mintabolt nem nyílik a Gyulahús Kft. termékei árusítására, a volt belvárosi 4-es ABC-ben a cég valamennyi termékéhez hozzájuthatnak a fogyasztók.
























