
Hetedik alkalommal mérték össze tudásukat matematikából a térségben tanuló diákok a Bolyai János Csapatverseny megyei döntőjében. A gyulai 5. Számú Általános Iskola és Sportiskola által szervezett, matematikát népszerűsítő megmérettetésen idén 254 csapat, azaz 1016 Békés megyei 3–8. osztályos tanuló vett részt. A versenyzők az Erkel Ferenc Zeneiskola színháztermében megtartott eredményhirdetésen tudhatták meg, hogy mely csapatok jutottak be az országos döntőbe.
A roskadásig telt teremben ifj. Gyarmathy Zsolt, a Gyulai Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola szakmai igazgatóhelyettese köszöntötte az izgatott gyerekeket, valamint felkészítő tanáraikat és szüleiket. Beszédében kiemelte: a matematika játék, kihívás és kaland mindazok számára, akik szeretik. A matematikát a megoldás öröme és keresése teszi izgalmassá – tette hozzá.
– A világot ismeritek meg a matematika által, és a világot megismerni jó. Ti még az ismeretszerzés útjának legelején vagytok, lehetőségeitek határtalanok – szólt a gyerekekhez az igazgatóhelyettes.
Az 5. Számú Általános Iskola és Sportiskola Lila Színpadának műsora után kezdetét vehette a rendezvény legizgalmasabb része, az eredmények ismertetése.
Sebestény Janka, az Implom József Általános Iskola 3. b osztályos tanulója először vett részt a megmérettetésen. A kislány kérdésünkre elmondta: a feladatokat csak egy kicsit találta nehéznek, úgy érezte, mindet jól oldotta meg a csapata. A pöttöm versenyző azt is elárulta: első osztályos kora óta szereti a matematikát.
A megyei döntőben több gyulai iskola csapata is jó eredményt ért el. A legeredményesebb felkészítő tanárnak Szabó Beatrix bizonyult. Az Implom iskola pedagógusától megtudtuk: összesen húsz 3. osztályos tanulót készített fel a versenyre, és öt csapata közül az egyik a harmadik helyen végzett.
– Egyrészt hagyomány iskolánkban a Bolyai-matematikaversenyen indulni, másrészt pedig szívügyem a tehetséggondozás – osztotta meg lapunkkal a tanárnő, hogy miért tartja fontosnak a megmérettetésen való részvételt. A pedagógus hozzátette: a tantárgy megszerettetése főként a tanárokon múlik, hiszen akik szeretik a matematikát, azok a gyerekekkel is megszerettethetik azt.






























