– Képviselő Úr, miért most jutott eszébe ez a dolog, hiszen a fahíd egy jó ideje már nem áll?
– Hiányzik az iskolásoknak és a városlakóknak is az a kis fahíd. Az Erkel gimnázium új épületét szinte cipőkanállal szorították be a Karácsonyi János gimnázium és az Élővíz-csatorna közé a tervezők. Így a megközelítése kicsit körmönfont jelenleg.
– Az olvasóink kedvéért felelevenítené, hogy milyen kérdést is tett fel a képviselő-testületi ülésen?
– Gyulán volt egy fahíd az Élővíz-csatornán, amit 2012-ben elbontottak, mert használata veszélyessé vált. Svájcban, Luzernban van egy fahíd, amelyet 1332-ben építettek, 170 méter hosszú, ez a Kapellbrücke. Lassan már 700 éve áll. Kérdésem, nincs-e felelőse annak, hogy ilyen minőségben készítették el a fahidat Gyulán? Van-e garancia rá, amelyet érvényesíthetne az önkormányzat?
– Nyilván tréfának szánta a kapellbrückei hidat, az viszont tény, hogy a gyulai fahíd 14 év után megrogyott. Véleménye szerint ki a felelős, főleg annak fényében, ami elhangzott: nem tudni, ki építette, miből és hogyan azt a fahidat.
– Ezt az olvasókra bízom, döntsék el. Azért, mert nem mondjuk ki, még vannak felelősei ennek az ügynek. Gondoljon csak bele, ha történt volna bármilyen baleset a hídnál, amit naponta diákok használtak, akkor nagyon sok, igaz, azóta már letűnt közéleti ember magyarázkodhatott volna.
– Szerencsére baleset nem történt. Ami viszont tény, mindenféle engedély nélkül épült 1998-ban egy önkormányzati intézményhez vezető híd. Ennek tudatában is elfogadta az interpellációjára adott választ. Nem gondolta azt, hogy bizottsági szinten csak meg kellene vizsgálni ezt az ügyet, ha másért nem, legalább azért, hogy többet ilyen ne fordulhasson elő?
– A fahíd megépítése az új Erkel Ferenc gimnázium kivitelezésének hozadékaként, egy külön alku eredménye volt az akkori városvezetők kérésére. Egy olyan Békés megyei építőipari cég volt a fővállalkozója ennek az építkezésnek, amely az óta már megszűnt. Így tehát garanciát érvényesíteni nem lehet. Én pusztán ezt fogadtam el. Továbbra is furcsállom, hogy senki nem tudja megmondani, mennyibe került a híd megépítése Gyula városának. A testületi ülés után jutott tudomásomra, hogy ez a fahíd a Közlekedési Felügyelőségnél nem volt nyilvántartva a hidak között. Egyszóval papíron egy sohasem létezett hídról beszélgetünk.