Nem a lóláb lóg ki, hanem ez maga a lóláb - avagy trafikmutyi Békés megyében is címmel tartotta meg sajtótájékoztatóját ma délelőtt Bod Tamás, az Együtt 2014 Párt alapító tagja. A párt meglátása szerint az egész ország mutyiban működik, de most mintha egy hirtelen vakufényre minden világosabbá vált volna.
A politikus a sajtóban már korábban megjelent hírekre emlékeztetett, miszerint választókerületi elnökök, polgármesterek, képviselő-testületi üléseken fideszes képviselők véleményezték azt, hogy mely településeken ki kapja meg a trafik koncessziót.
– Elgondolkodtató, hogy csakis és kizárólag így dőlnek el az ügyek, miközben a trafik nagyon komoly szakmai dolog lenne. Elgondolkodtató az is, hogy 4%-ról 10-12%-ra növelték a haszonkulcsot, és időközben a kedvezményezettek számára nagyon előnyösen változtatták meg a korábbi előírásokat – mondta Bod Tamás.
Az Együtt 2014 alapító tagja több olyan békés megyei koncessziónyertes személy nevét említette meg, akik saját, vagy rokoni szálon köthetők a Fideszhez: a listán Békés, Mezőberény, Szarvas, Csanádapáca, Gádoros, Mezőhegyes, Tótkomlós, Orosháza, Kondoros, Szarvas, Nagyszénás, Békésszentandrás, Békéssámson, Magyarbánhegyes, Medgyesbodzás, Csanádapáca szerepel. Gyulán Piskolti Tibort említette meg Bod Tamás. Az említett vállalkozónak azt rótta fel, hogy cégei sokat dolgoztak az elmúlt évben fideszes önkormányzatoknak Békéscsabán, Dévaványán és Gyulán. A szervezet gyanúja szerint sok stróman is koncesszióhoz jutott, akik mögött vállalkozók, nagyvállalkozók állnak.
– Arra következtetésre kell jutni, hogy a föld és a magánnyugdíj-pénztári vagyon lenyúlása után itt van a trafik-ügy, melyről két héttel ezelőtt nem is gondoltuk volna, hogy ekkora balhé lesz. Akkora a balhé, hogy az egész pályáztatást fel kellene függeszteni, új pályázatot kellene kiírni, mert nem szakmai alapon dőltek el a dolgok – hangsúlyozta Bod Tamás.