Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - A Gyulai Várfürdő árbevétele az első 9 hónapban 42 millió forinttal emelkedett

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • S. E.HÍREK • 2012. november 20. 15:50
A Gyulai Várfürdő árbevétele az első 9 hónapban 42 millió forinttal emelkedett
Az első háromnegyed évet értékelte sajtótájékoztatóján Boros László Attila és Komoróczki Aliz
Komoróczki Aliz, dr. Görgényi Ernő és Boros László Attila. Fotó: Gyulai Hírlap Onlie - Súr Enikő

Az első háromnegyed év pozitív fejleményeiről tartott sajtótájékoztatót ma délelőtt Boros László Attila, a Gyulai Várfürdő Kft. igazgatója, Komoróczki Aliz, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője, valamint dr. Görgényi Ernő polgármester a városházán.

A várfürdő ügyvezető igazgatója beszámolójában jó hírként közölte, hogy bevételeik növelésével sikerült megfordítaniuk a 2009. év óta tartó csökkenő tendenciát. A kft. első kilenc hónapra vonatkozó időszaki eredményei az üzleti tervben leírtakhoz képest pozitív tendenciát mutatnak a látogatószámok és a bevételek tekintetében egyaránt.

Boros László Attila elmondta, a vendégforgalom a tavalyi évhez képest 6,8%-kal növekedet, összesen 396 338 belépőjegyet értékesítettek az idei év első kilenc hónapjában. Idén márciustól a gyógyászat szakmai vezetését, valamint a fürdőorvosi feladatok ellátását külső szolgáltató helyett saját alkalmazásban álló szakember végzi. Az OEP által támogatott és a támogatás nélküli kezelések száma 9,3%-kal múlják felül a 2011. évi adatokat. A szállodai belépők értékesítése a főszezonon kívüli és a kiemelt időszakokat is beleértve összesen 84%-kal bővült a tavalyi évhez képest, 60 ezerről 110 ezerre emelkedett a darabszám.

Az idei év első kilenc hónapja 7,3%-os árbevétel-növekedést eredményezett az előző év ugyanezen időszakához képest. Az árbevétel összesen 42 millió forinttal volt több, mint 2011 első háromnegyed évében. A fürdő teljes értékesítési árbevétele 615 millió forint volt, cég szinte valamennyi költségkategóriában csökkenést tudott elérni. Ez alól csak a személyi jellegű ráfordítások kategóriája képez kivételt. Ennek oka egyrészt az előírt béremelések kifizetése, másrészt az a 18 millió forintos költség, ami a várfürdő korábbi gazdasági igazgatójának munkaügyi pere miatt keletkezett.

Boros László Attila szerint a jó eredmény a takarékos gazdálkodás és üzemeltetés mellett annak köszönhető, hogy a nagy szállodák már teljes kapacitással működtek az idei év első öt hónapjában. Hozzátette: az új élményfürdő építési munkálatai miatt a cég 8% körüli visszaeséssel számolt, a nyári időszak pozitív alakulása azonban kompenzálni tudta ezt. A fürdő az év végére 15–20 millió forintos nyereséget prognosztizál.

Komoróczki Aliz az első háromnegyed év adataival kapcsolatban elmondta, idén közel ötvenezer vendégéjszakával töltöttek többet városunkban a turisták az előző év azonos időszakához képest. Januártól szeptemberig 282 838 vendégéjszaka realizálódott Gyulán a kereskedelmi és egyéb szálláshelyeken, mely összesen 21,38%-os növekedést jelent. Júniusban 15%, júliusban 7%, augusztusban 8%, szeptemberben pedig 3,5%-os volt a növekedés a november 6-i adatok alapján.

Az ügyvezető hangsúlyozta, a nyári főszezonban a szállásadók és a turisztikai szolgáltatók nagy része elégedett volt vendégforgalmával, ugyan a vendégéjszakaszám növekedéséhez a szálláshely-kapacitás bővülésén túl hozzájárult az is, hogy a piaci verseny erősödése miatt a szállásadók kénytelenek voltak szolgáltatásaikat alacsonyabb áron kínálni vendégeiknek.

A Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. az idei főszezonban vendégelégedettség-mérést végzett a Gyulán tartózkodó turisták körében, melyből kiderült, Gyula viszonylag kiterjedt visszajáró vendégkört tudhat magáénak. Az 530-as mintában a megkérdezettek 46,23%-a az érdeklődését kiváltó tényezők között jelölte meg a korábbi látogatások kedvező tapasztalatát, vagyis a magas szám a minőségi szolgáltatásnyújtásról tanúskodik – fejtette ki az ügyvezető.

Komoróczki Aliz kiemelte, az eredmények a TDM szervezet hatékony működésének, a város és a TDM-tagok közti jól működő párbeszédnek, a szoros együttműködésnek, valamint a jól szervezett városi programkínálatnak is köszönhetők. Hozzátette: a kft. által szervezett, nyári garantált programok is sikerrel zárultak az idén. 2012 nyarán 2,5-ször több turista vette igénybe a szervezett programokat, mint 2011-ben. A heti programokba közel 40 kisebb gyulai turisztikai szolgáltatót vontak be, hozzásegítve őket forgalmuk élénkítéséhez.

Dr. Görgényi Ernő az eredmények kapcsán hangsúlyozta, a KSH statisztikái és a meggyőző adatok is visszaigazolják azt, hogy Gyulán a nehéz gazdasági helyzet ellenére is érdemes a turisztikába fektetni. Az újabb vendégek újabb bevételeket jelentenek a városnak, hiszen ha több a látogató, magasabb a vendégéjszakaszám, akkor jelentősebbek a turisztikai adóbevételek is.

– Úgy gondolom, mindig jó döntés, ha az önkormányzat turisztikai célú beruházásokat támogat, hiszen ezzel a helyi gazdaságot fejleszti, közvetlenül és áttételesen is. Látszik, hogy ebből növekedés származik, ráadásul a turisztikai fejlesztések nemcsak a vendégek számára nyújtanak új élményeket, de a helyiek életkörülményeit is javítják, hozzájárulnak ahhoz, hogy Gyula élhetőbb város legyen. A pályázati támogatások segítségével megvalósított fejlesztések a magánszférát is megmozgatják, ahogyan ezt a legújabb fejlesztések – a fürdő, a kastély, a belváros – kapcsán is elmondhatjuk - fejtette ki a városvezető.

A polgármester hozzátette, ezek a fejlesztések már most indukálják a magántőke nagyobb arányú bevonását, ahogyan ez a szállásfejlesztések terén is megmutatkozik. A pályázati támogatások élénkítik a helyi gazdaságot, hiszen a kivitelezéseken helyi alvállalkozók dolgoznak, gyulai emberek jutnak általuk munkalehetőséghez.

 

Dr. Görgényi Ernő. Fotó: Fotó: Gyulai Hírlap Onlie - Súr Enikő
Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)