
A Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. közleményt adott ki, melyben a 2012. évi turisztikai főszezont értékelte. A Gyulai Hírlapnak Komoróczki Aliz ügyvezető, TDM-menedzser elmondta, összességében az idei főszezont jónak értékelték, illetve a szállásadók és turisztikai szolgáltatók nagy része elégedett volt a vendégforgalommal.
A Gyulai Polgármesteri Hivatal Adócsoportjának adatai alapján a főszezonban, a kereskedelmi és egyéb szálláshelyeken, a vendégéjszakák száma a tavalyihoz képest növekedett, júliusban 15%-kal, júliusban és augusztusban 7%-kal. Amíg a tavalyi év júniusában a vendégéjszakák száma 28 344 volt, addig idén júniusban ez 32 623-ra emelkedett, 2011-ben júliusában ez a szám 52 517 volt, idén ugyanebben a hónapban 56 043. A tavaly augusztusi 55 174-hez képest idén 59 271-re emelkedett a vendégéjszakák száma.
Az idei év augusztusáig összesen 23,7%-os növekedés volt tapasztalható az előző év azonos időszakához képest, melyben nagy szerepet játszott a szálláshely-kapacitás bővülése az első három hónapban. A Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. által szervezett nyári garantált programokat 2012 év nyarán 2,5-ször több turista vette igénybe, mint 2011-ben.
A Tourinform Iroda vendégforgalmi adatai szerint a három nyári hónapban 80%-kal volt több a betérő vendég, a telefonos megkeresés 350%-kal, míg írásos megkeresés 200%-kal volt magasabb, mint a tavalyi nyári hónapokban.
A TDM szervezet félidős nyilvántartása alapján a Gyulai Várfürdővel közösen indított „Csomagolj és csobbanj” akció keretében, a 2013 februárjáig vállalt 70 000 db jegyből közel 39 000 db-ot vásárolt a fürdőtől és értékesített tovább tagjai részére, ugyan az akció a főszezonban és a hosszú hétvégeken nem érvényes.
- Az eredmények nagymértékben köszönhetők a Gyulai TDM szervezet hatékony működésének, többek között a jól szervezett programkínálatnak, a minőségi turisztikai szolgáltatásoknak, a minőségi szálláshelyeknek, a jól működő párbeszédnek a város és a TDM-tagok között. A főszezon pozitív alakulásában a kialakult szoros együttműködésnek, a hatékony és innovatív marketingmunkának és nem utolsósorban a nyári kedvező időjárásnak is szerepe volt – tájékoztatta a Gyulai Hírlapot Komoróczki Aliz, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője.


























