
Befejezéséhez közeledik a Dénesmajor és Nagyzerénd között zajló útépítés. Már csak az aszfaltozási munkálatok vannak hátra. Szinte már bizonyosra vehető, hogy az út összeköttetése a tervezett befejezési határidőig, október végéig nem valósul meg, ugyanis azt a nemzetközi szerződést, ami az összeköttetést lehetővé tenné, biztosan nem írják alá. Mint arról már korábban is beszámoltunk, az államhatártól számított három méteres sávban, nemzetközi szerződés hiányában, nem végezhető munka.
– Esetünkben ez nem azt jelenti, hogy lesz egy három méteres hézag a két út között, hanem ennél több. Az államhatáron bonyolult terepviszonyok nehezítik a kialakítást. Adott a trianoni töltés, amelyet árvízvédelmi célokkal építettek annak megakadályozására, hogy egy romániai kiöntés veszélyeztesse a magyarországi területeket. Ezt a töltést keresztezi a megépülő út. A töltést elbontani nem lehet, sőt az azon áthaladó út szintjének még magasabbnak kell lennie a töltéskoronánál. Közvetlenül az államhatár mellett árok húzódik, ahonnan a földet termelték ki a töltéshez. És hogy még bonyolultabb legyen, az út nem merőlegesen szeli át az államhatárt, hanem mintegy 90 fokos ívben. Az ívet mindenképpen egy munkafázisban kell megépíteni. Az ív hossza körülbelül 30-40 méter, tehát egy ilyen hosszúságú útszakasz nem fog elkészülni határidőre. Valószínűsíthető, hogy a magyar-román nemzetközi szerződés megkötése után, a projekt fenntartási időszakában, azaz 2013-ban épülhet meg az összekötő út. A probléma és a kérdés az, hogy ennek költségét ki finanszírozza. Ugyanis, ha erre nem kapunk meg 95-98%-os támogatást, akkor a saját erőnkből kell kifizetni – nyilatkoztat a Gyulai Hírlap Online-nak Gellén Vencel városmenedzser.







































