
Félpályás útzár mellett várhatóan szeptember 20-a körül megnyílik a forgalom előtt a gyulai Fehér-Körös-híd. A híd teljes körű felújítására a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közbeszerzési eljárás keretében a KÖZGÉP Zrt.-t bízta meg. A híd pályalemezének teljes elbontásakor olyan szerkezeti hibák derültek ki, amelyek a híd egyes tartószerkezeteinek további megerősítését igényelték. A felmerült problémák miatt a közútkezelő nem tudta tartani a teljes hídzár augusztus 31-ei feloldását. A felmerült műszaki változás szükségessége csak a teljes hídzár időtartamát változtatta meg, a november 18-i teljes befejezési határidő, illetve az eredeti bruttó 383 millió forintos szerződéses összeg változatlan marad – nyilatkozta a Gyulai Hírlapnak Virág Mihály, a Magyar Közút Kht. Békés megyei igazgatója. ***
Lapzártán után érkezett a közlemény a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től:
Tovább tart a teljes hídzár a gyulai Fehér-Körös hídon
A gyulai Fehér-Körös híd felújítása kapcsán a szeptember 20-ig tervezett teljes útzárat az utóbbi időszak igen csapadékos időjárása miatt továbbra is fenn kell tartani. Így várhatóan 2010. október 1-ig érvényben marad a jelenlegi korlátozás.
A hídhoz csatlakozó új útburkolat építési munkáit, valamint a tartószerkezet egyes elemeinek korrózióvédelmét az utóbbi hetek átlagosnál csapadékosabb időjárása akadályoztatta. Az építési munkálatok során előírt technológiai követelmények betartása miatt a tervezett 2010. szeptember 20-a helyett sajnos várhatóan 2010. október 1. 20 óráig szükséges a teljes zár fenntartása.
A teljes hídzár feloldása után 2010. november 18-ig félpályás jelzőlámpás forgalomkorlátozást vezet be a Magyar Közút, a hídra korábban érvényben lévő 20 tonnás összsúlykorlátozás mellett.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a kivitelezővel közösen mindent megtett azért, hogy a jelen körülmények között a lehető legrövidebb ideig tartson a teljes hídzár kényszerű meghosszabbítása. A felmerült rendkívül csapadékos időjárás miatt csak a teljes hídzár időtartama változik, a hídfelújítás 2010. november 18-i befejezési határideje és az eredeti bruttó 383 millió forintos szerződéses összeg változatlan marad.
A közútkezelő ezúton is kéri a közlekedők és az érintett szervezetek türelmét és megértését a híd újbóli megnyitásáig.
A Gyulai Fehér-Körös híd soron kívüli, teljes körű felújítására a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közbeszerzési eljárás keretében választotta ki a nyertes vállalkozót, aki a munkálatokat 2010 márciusában elkezdte. A híd felújításához szükséges pályaelemek gyártási idejét, valamint az iskolai tanítási szünet kezdetét is figyelembe véve 2010. június 16-án kezdődhetett el a híd pályalemezének elbontása. Ezzel egy időben életbe lépett a hídon a teljes hídzár. A közútkezelő terelő útvonalat jelölt ki, amelyet a megfelelő helyeken úgynevezett előjelző táblákkal is jelölt.


























