Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - 300 millió forint a kritikussá vált Fehér-Körös-hídra

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • H. É. • HÍREK • 2010. március 31. 10:00
300 millió forint a kritikussá vált Fehér-Körös-hídra
Teljes útzár mellett újítják fel november 18-ig
Képünkön Hónig Péter, dr. Perjési Klára és Bak Sándor. Fotó: Gyulai Hírlap Online

Soron kívül újítják fel a kritikus állapotú Fehér-Körös-hidat. A mintegy 100 éves létesítmény műszaki szemrevételezésére Hónig Péter Közlekedési Hírközlési és Energiaügyi miniszter látogatott Gyulára.

– A híd teherbírását jelenleg nem lehet megállapítani. 2008-ban a híd vasbeton pályalemezének darabjai az ártérre hulltak, a balesetveszély elhárítása érdekében a híd alsó részére hálót helyeztek ki. Mostanra valószínűsíthető, hogy a pályalemez eltörött. A hídfelújítási munkálatok elkezdéséig a kocsipályán kazánlemez-rögzítést végeztek el a Magyar Közút Zártkörűen Működő Részvénytársaság munkatársai – tudta meg a Gyulai Hírlap.

A Fehér-Körös-híd és a Furta–Gyula összekötő út kiemelt szerepet tölt be Békés megye déli része határforgalmának lebonyolításában, de jelenlegi állapotában nem képes a rajta áthaladó jelentős nehézgépjármű-forgalom biztonságos kiszolgálására. Ezt Virág Mihály, a Magyar Közút Zrt. Békés Megyei Igazgatóságának vezetője mondta el a helyszíni bejáráson. A tájékoztatón jelen volt dr. Perjési Klára polgármester és Bak Sándor, a Körös-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság vezetője is.

A hídon jelenleg 20 tonnás összsúlykorlátozás, 4 méteres magassági korlátozás, 20 km/óra sebességkorlátozás van érvényben. A legkisebb követési távolság 4 méter. Nem megfelelő a kocsipálya szélessége, a csatlakozó út vízszintes és magassági vonalvezetése, nem megfelelő a szükséges vízügyi űrszelvény sem. A hídnak nincs biztonsággal megállapítható teherbírása. A híd felújításához szükséges kiviteli tervek alapján a tönkrement vasbeton-pályalemez-szerkezetet elbontják, helyette új, acél pályalemez épül. A felújítás után megszűnik az összsúlykorlátozás és a magasságkorlátozás. A műszaki megvalósítást csak az út és a híd teljes lezárása mellett lehet elvégezni. A terelőút Doboz irányába tervezett. A teljes hídzár bevezetése miatt a kivitelezési munkát a nyári tanítási szünet időpontjára ütemezik. A 300 millió forintot meghaladó beruházás befejezési határideje november 18.

 

A mintegy 100 éves létesítmény műszaki szemrevételezése. Fotó: Gyulai Hírlap Online
Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)