Az adóhatósághoz a közlemény szerint többen fordulnak amiatt, mert nem tudják megnyitni az elektronikusan kapott iratokat. A tapasztalatok alapján ennek oka rendszerint az, hogy a dokumentumot tévesen az Ügyfélkapu azonosítás adminisztrációs honlapján belépve keresik.
Aki az ertesites@tarhely.gov.hu címről kap értesítést NAV-tól érkezett iratról, változatlanul a https://tarhely.gov.hu oldalon tudja azt megnyitni – írták.
Az elektronikus ügyintézési felületet január 16-tól Digitális Állampolgár (DÁP) mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu+ azonosítással lehet elérni. A közlemény szerint érdemes mielőbb regisztrálni a kettő valamelyikére, mert csak így lehet élni az elektronikus ügyintézés előnyeivel.
A NAV számos online szolgáltatása is így érhető el, többek között az szja-tervezet beadása, az 1+1 százalékos rendelkezés, a NAV Ügyfélportál, az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás, a NAV-Mobil applikáció, az e-Papír, valamint a Webes ügysegéd – tették hozzá.