Ami a látogatott oldalakat illeti, Magyarországon a legnépszerűbbek a közösségi oldalak, de elegáns helyet foglalnak el a különböző webshopok is, amihez külön hozzájárult a néhány kényszerből otthon töltött hónap. Emellett, sokan használják a világhálót szórakozásra, sportfogadásokra vagy akár online szerencsejátékokra is, az egyik legnépszerűbb oldal például a következő címen található: https://lightcasino.com/hu/games.
Az online vásárlásra vonatkozó adat azért is érdekes, mert nemrégiben olvashattuk, hogy Kína lett az első olyan ország, ahol az online kereskedésnek a hagyományos, bolti bevásárláshoz viszonyított aránya meghaladta az 50%-ot, vagyis több kínai rendelt online, mint offline. Egyes előrejelzések szerint, ha hazánkban az online kereskedés többéves trendje folytatódik, akár az évtized végére mi is elmondhatjuk magunkról ezt.
Egyébként, a 72%-os online kereskedési aránnyal Magyarország az Európai Unió középmezőnyébe sorolható, szintén itt helyezkedik el Szlovénia 72%-os és Horvátország 69%-os aránnyal.
A legmagasabb az online vásárlók aránya Hollandiában, mégpedig 91%, míg Dániában 90%, Németországban pedig 87% azok aránya, akik az internetes kereskedést részesítik előnybben. A lista alján Bulgária található 42%-kal.
A legtöbben facebookoznak
Érdekes dolgokra derült fény az internethasználat egészét vizsgálva is. Magyarországon az elmúlt ötéves időszakban 23 százalékponttal nőtt a világhálót használók aránya. A magyarok 90%-a a netet információkeresésre használja, magas az e-mailezők aránya is, 88%, a felhasználók 87%-a használja a hálót azonnali üzenetküldésre, 83 százalék pedig itt követi az aktuális híreket és történéseket.
Amiben kimagaslunk az uniós átlagból az a közösségi média használata. A magyarok 87%-a haznál közösségi oldalakat, elsősorban Facebookot, ezzel szemben az EU-s átlag 65%.
Cikkünk elején érintettük az online szerencsejátékok témakörét is, ezzel kapcsolatban is készült egy átfogó felmérés. Ennek eredményei alapján a magyarok több mint fele már játszott valamely szerencsejáték-oldalon tétben. Nemi megoszlás tekintetében, a játékosok több, mint a fele férfi volt, míg életkor szempontjából a 30 és 39 év közöttiek vezetnek, ezen populáció 61%-a érdeklődik ez a szórakozási lehetőség iránt.
Az internet használata továbbra is növekvő tendenciát mutat, ami köszönhető egyrészt az egyre gyorsabb és stabilabb hálózatoknak és annak, hogy ma már szinte nincs olyan pontja Magyarországnak, ahol ne lenne internetes kapcsolat. Emellett, az okostelefonok ma már éppen olyan hatékonyan használhatók böngészésre, online fizetésre, játékra, mint az asztali gépek, ami szintén növeli a használatot.