Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Egyre jobban bírják a magyarok a csípőset

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • T. P. HÍREK • 2022. június 22. 16:30
Egyre jobban bírják a magyarok a csípőset
Budapesten tartott sajtótájékoztatót a Gyulahús Kft.

Budapesten tartott sajtótájékoztatót a Gyulahús Kft. június 22-én, az eseményen elmondták, az utóbbi időszakban növekedett a csípős termékek kedveltsége. Kiemelték azt is, hogy a speciális termékeket vásárlók jelentős része nem éri be csupán a glutén- és laktózmentességgel, elvárják a finom ízeket is.

A húsipari cég május végén ötszáz ember bevonásával készített kutatásából kiderült, az emberek közel kétharmada figyel arra, hogy a mentes élelmiszer finom is legyen, 45 százalékuk pedig az első csalódás után lemond az áruról, majd tovább keresi a számára megfelelő ízvilágot.

A Gyulahús májasai a gyártási technológiából fakadóan mindig is glutén- és laktózmentesek voltak. Az első pillanattól kezdve így kerültek boltokba, így nyerték el a fogyasztók tetszését. A piac fejlődése láthatóan abba az irányba tart, hogy egyre több ember számára döntési szempont a „mentesség”. Ez a fejlemény számunkra versenyelőnyt is jelenthet, hiszen vásárlóinknak nem kell új ízeket megszokniuk, egy tradicionális terméket tradicionális ízben tudunk kínálni számukra – fogalmazott Daka Zsolt, a Gyulahús Kft. ügyvezetője a sajtótájékoztatón.

daka zsolt

A felmérésből kiderült az is, hogy a mentes élelmiszerek iránti igény a legtöbb esetben nem emésztési problémára vagy érzékenységre vezethető vissza, ugyanis kétszer annyian vásárolnak ilyen jellegű termékeket, mint ahányan diétáznak. Az utóbbi kategóriába tartozók 60 százaléka orvosi javallat miatt étkezik speciálisan, 30 százalék pedig úgy gondolja, hogy egészségesebb a mentes termékek fogyasztása.

A kutatásból az is kiderült, a magyarok körében egyre kedveltebbek a csípős ételek. A válaszadók 73 százaléka rendszeresen fogyaszt ilyen termékeket. Korcsoportok szerint nem lehet különbséget tenni, ugyanis a fiatalok és az idősebbek egyformán kedvelik a csípőset, a nemek közötti eltérés azonban már szembetűnő: a férfiak 80 százaléka mondta, hogy fogyaszt csípős ételeket, míg a nőknél ez az arány 65 százalék.

gila éva

– A kutatás erre ugyan nem tért ki, de a növekvő trendben minden bizonnyal a pandémia is szerepet játszott. A csípős paprikával kapcsolatban általános vélemény, hogy fertőtlenítő hatása van. Ez pedig sokak szeme előtt lebegett, és a koronavírus-járvány alatt a népi bölcsességet követve például ilyen ételekkel is próbálták védekezésüket kiegészíteni – mondta Gila Éva, a Gyulahús Kft. marketingmenedzsere.

A csípős élelmiszerek között a legkedveltebb a kolbász, amelyet tízből nyolc ember tesz rendszeresen a kosarába, a megkérdezettek pedig a Gyulai márkát tartották a legkiemelkedőbb húskészítménygyártónak a csípős kategóriában.

Görgényi Ernő polgármester az eseményen hangsúlyozta: Gyula városa jó döntést hozott, amikor közel tíz évvel ezelőtt állami támogatás segítségével vállalta a helyi húsipar újraszervezését, hiszen a Gyulahús Kft. mára teljes egészében önkormányzati cégként lett sikeres, a nyereséget pedig a dolgozóik anyagi megbecsülésére és fejlesztésekre fordítják.

görgényi ernő

Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)