A rugalmas tanulási utakról tartottak szakmai napot május 17-én a Gyulai Szakképzési Centrum konferenciatermében.
A megjelenteket Hudacsek Lászlóné, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal szakmai elnökhelyettese köszöntötte elsőként. Elmondta, hogy 2018-ban hozták létre a munkacsoportot, amelynek a tagjai arról kezdtek gondolkodni, hogy milyen alternatívát tudnak azoknak a diákoknak nyújtani, akik nehezebben veszik az akadályokat, bizonytalanok a pályaválasztás során, nehézségeik vannak a tanulásban.
Hozzátette: felmérték a problémákat, amely során rájöttek, hogy a diákok nem szeretnek nyolc órát ülni a padban, úgy, hogy javarészt elméletet tanulnak, kevés gyakorlattal. Létrehoztak egy programot, amelyben ez fordítva van, de mégis szakmához lehet jutni.
2019-ben született meg az alternatív, rugalmas tanulási utak gondolata, valamint annak három iránya: az orientációs fejlesztés, a dobbantó program és a műhelyiskola. Az orientációs fejlesztésben azok vehetnek részt, akik elvégezték az általános iskolát, de bizonytalan a jövőjük. A dobbantó program azoknak szól, akik – bármilyen okból – nem tudták elvégezni a nyolc osztályt, de szeretnének a szakmát. A műhelyiskola a szakmatanulás előszobája. Közös ezekben a rugalmasság, valamint az eltérés a megszokott iskolai normáktól, hiszen itt projektekben dolgoznak. Jelenleg 1200 diák tanul a programban országszerte.
Megtudtuk, hogy a szakmai konferencia mellett egy versenyt is rendeztek a programban résztvevő diákoknak, Élhető város, fenntartható fejlődés címmel, amelyen kilenc csapat indult, és a fenntarthatóságról készítettek projekteket.
Kovács Zsuzsanna, a Gyulai Szakképzési Centrum főigazgatója úgy fogalmazott, örül annak, hogy intézményük adhat otthont a rendezvénynek, illetve, hogy sokan elfogadták a meghívásukat, amely tükrözi a téma fontosságát is. Mint mondta, a feladat nem könnyű, mindkét fél számára kihívás.
A köszöntők után mind a szakmai nap, mind a verseny kezdetét vette, amelynek eredményhirdetésére a délután folyamán kerül sor.