Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Üzemlátogatáson járt a Gyulahús Kft.-nél Budai Gyula

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • T. P./MTI • HÍREK • 2020. június 10. 16:10
Üzemlátogatáson járt a Gyulahús Kft.-nél Budai Gyula
A miniszteri biztos a Vedd a hazait! Védd a hazait! kampány kapcsán érkezett a fürdővárosba

 

Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba 

Szeretnénk a magyar cégeket olyan helyzetbe hozni, hogy egy, a jelenlegihez hasonló válság esetén versenyképesek maradjanak – hangsúlyozta Budai Gyula, a Külgazdasági és Külügyminisztérium külső piacok fejlesztéséért és koordinálásáért felelős miniszteri biztosa június 10-én Gyulán.

Mint azt korábban lapunk is megírta, csaknem egy hónapja indult el a Magyar Termék Nonprofit Kft. Vedd a hazait! Védd a hazait! elnevezésű kampánya, amelyhez számos hazai cég, így a Gyulahús Kft. is csatlakozott. A kezdeményezéshez kapcsolódóan érkezett a fürdővárosba a miniszteri biztos, aki üzemlátogatáson vett részt a Gyulahús Kft.-nél, és meglátogatta a Gyulai Pálinka Manufaktúrát is.

Budai Gyula az üzemlátogatás előtt találkozott Görgényi Ernővel, Gyula polgármesterével és Daka Zsolttal, a Gyulahús Kft. ügyvezetőjével. A beszélgetésen elmondta: a fürdővárossal való stratégiai együttműködés egészen 2012-ig nyúlik vissza, ennek a megerősítéséért érkezett ismét Gyulára.

Kiemelte: céljuk, hogy a magyar cégeket olyan helyzetbe hozzák, hogy azok egy, a jelenlegihez hasonló válság esetén a legjobban kerülhessenek ki az eseményekből.

 

Daka Zsolt, Budai Gyula és Görgényi Ernő

Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba 

Görgényi Ernő emlékeztetett: amikor megkapták a lehetőséget, hogy megvásárolják a Gyulahús Kft.-t, akkor a miniszteri biztos sokat segített abban, hogy a gyulai termékek újra eljussanak a belföldi és külföldi piacokra.

A kampány kapcsán Daka Zsolt megjegyezte: számszaki értelemben a kezdeményezés hatásai nem mérhetők – legalábbis egyelőre –, de számos pozitív visszajelzést kapott már a cég a fogyasztók részéről.

Budai Gyula az MTI-nek elmondta, egy stratégiát szeretne látni az önkormányzati tulajdonú húsipari vállalattól, hogyan képzeli el az ázsiai piacok felé történő nyitást; ahhoz a minisztérium szakemberei hozzá tudják tenni, mely országokban érdemes többet fordítani marketingre. Megjegyezte, várják, hogy ismét megnyíljon az orosz piac, reméli, hogy a koronavírus-járvány lecsengése után az Európai Unió újragondolja az embargót.

 

 

Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba 

A miniszteri biztos a találkozón Görgényi Ernővel és Daka Zsolttal egy új, szárazárufeldolgozó-, csomagoló- és szeletelőüzem építéséről is tárgyalt, mint mondta, ezzel kapcsolatban is egy stratégiát szeretne látni. Az MTI-nek elmondta, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) kifejezetten az innovatív, a munkaerőt kiváltó technológiai fejlesztéseket preferálja, így jó esélyt lát arra, hogy a gyulai projektet is tudják majd támogatni.

Görgényi Ernő ezzel kapcsolatban elmondta, hosszú ideje tervezik az új üzem méretét, annak gazdasági megtérülését, építészeti tervek is vannak már. Most kezdik el a szükséges forrást megkeresni a beruházáshoz.

Daka Zsolt az MTI-nek elmondta, a koronavírus-járvány elején voltak napok, amikor árbevételi rekordokat produkált a cég, de aztán ők is érezték a visszaesést, a külföldi értékesítés teljesen lenullázódott, és még nem indult újra. A Gyulahús Kft. tavaly mintegy nettó 6,8 milliárdos árbevételt ért el, ami öt százalékos emelkedést jelent 2018-hoz képest. Az exportértékesítés az árbevétel 17 százalékát tette ki.

GYULAI HÍRLAP • 2020. június 10. 21:00
Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
+
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)