Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba
Szeretnénk a magyar cégeket olyan helyzetbe hozni, hogy egy, a jelenlegihez hasonló válság esetén versenyképesek maradjanak – hangsúlyozta Budai Gyula, a Külgazdasági és Külügyminisztérium külső piacok fejlesztéséért és koordinálásáért felelős miniszteri biztosa június 10-én Gyulán.
Mint azt korábban lapunk is megírta, csaknem egy hónapja indult el a Magyar Termék Nonprofit Kft. Vedd a hazait! Védd a hazait! elnevezésű kampánya, amelyhez számos hazai cég, így a Gyulahús Kft. is csatlakozott. A kezdeményezéshez kapcsolódóan érkezett a fürdővárosba a miniszteri biztos, aki üzemlátogatáson vett részt a Gyulahús Kft.-nél, és meglátogatta a Gyulai Pálinka Manufaktúrát is.
Budai Gyula az üzemlátogatás előtt találkozott Görgényi Ernővel, Gyula polgármesterével és Daka Zsolttal, a Gyulahús Kft. ügyvezetőjével. A beszélgetésen elmondta: a fürdővárossal való stratégiai együttműködés egészen 2012-ig nyúlik vissza, ennek a megerősítéséért érkezett ismét Gyulára.
Kiemelte: céljuk, hogy a magyar cégeket olyan helyzetbe hozzák, hogy azok egy, a jelenlegihez hasonló válság esetén a legjobban kerülhessenek ki az eseményekből.
Daka Zsolt, Budai Gyula és Görgényi Ernő
Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba
Görgényi Ernő emlékeztetett: amikor megkapták a lehetőséget, hogy megvásárolják a Gyulahús Kft.-t, akkor a miniszteri biztos sokat segített abban, hogy a gyulai termékek újra eljussanak a belföldi és külföldi piacokra.
A kampány kapcsán Daka Zsolt megjegyezte: számszaki értelemben a kezdeményezés hatásai nem mérhetők – legalábbis egyelőre –, de számos pozitív visszajelzést kapott már a cég a fogyasztók részéről.
Budai Gyula az MTI-nek elmondta, egy stratégiát szeretne látni az önkormányzati tulajdonú húsipari vállalattól, hogyan képzeli el az ázsiai piacok felé történő nyitást; ahhoz a minisztérium szakemberei hozzá tudják tenni, mely országokban érdemes többet fordítani marketingre. Megjegyezte, várják, hogy ismét megnyíljon az orosz piac, reméli, hogy a koronavírus-járvány lecsengése után az Európai Unió újragondolja az embargót.
Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba
A miniszteri biztos a találkozón Görgényi Ernővel és Daka Zsolttal egy új, szárazárufeldolgozó-, csomagoló- és szeletelőüzem építéséről is tárgyalt, mint mondta, ezzel kapcsolatban is egy stratégiát szeretne látni. Az MTI-nek elmondta, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) kifejezetten az innovatív, a munkaerőt kiváltó technológiai fejlesztéseket preferálja, így jó esélyt lát arra, hogy a gyulai projektet is tudják majd támogatni.
Görgényi Ernő ezzel kapcsolatban elmondta, hosszú ideje tervezik az új üzem méretét, annak gazdasági megtérülését, építészeti tervek is vannak már. Most kezdik el a szükséges forrást megkeresni a beruházáshoz.
Daka Zsolt az MTI-nek elmondta, a koronavírus-járvány elején voltak napok, amikor árbevételi rekordokat produkált a cég, de aztán ők is érezték a visszaesést, a külföldi értékesítés teljesen lenullázódott, és még nem indult újra. A Gyulahús Kft. tavaly mintegy nettó 6,8 milliárdos árbevételt ért el, ami öt százalékos emelkedést jelent 2018-hoz képest. Az exportértékesítés az árbevétel 17 százalékát tette ki.

























































































