Emlékeztetnek: a munkavállalással, az ingatlan- vagy gépjármű-adásvétellel kapcsolatos ügyeket már most is adókártyával intézhetjük a kormányablakban, az ügyvédnél vagy a NAV ügyfélszolgálatain.
Felhívják a figyelmet arra, hogy új adóigazolványt a NAV honlapjáról letölthető T34-es adatlapon lehet igényelni. Az adatlap benyújtható elektronikusan, az ügyfélkapun keresztül, vagy papíron – akár személyesen, akár postázva – az ország bármely NAV ügyfélszolgálatán vagy a kormányablakokban működő NAV-ablakokban.
Ingyenesen állítja ki az adókártyát a NAV, ha első igazolványról van szó, ha adatváltozás miatt kérik a cserét, vagy ha ellopták az okmányt. Ha az igazolvány elveszett, megrongálódott vagy megsemmisült, háromezer forintba kerül a pótlás.
Mint írják, a NAV az igényléstől számított 15 napon belül elkészíti és postázza az adókártyát. Szükség esetén az adóazonosító jelről igazolást állítanak ki, amely helyettesíti az adókártyát mindaddig, amíg azt meg nem kapja az igénylő.
A talált vagy megrongálódott adókártyát el kell juttatni a NAV-hoz – hívják fel a figyelmet a közleményben.

























