A Gyulahús Kft. legnagyobb brit üzleti partnere standján mutatta be termékeit
Fotó: Gyulai Hírlap
Mint arról lapunkban beszámoltunk, a húsipari vállalat legnagyobb angol üzleti partnerétől kapott meghívást a Pizza and pasta elnevezésű szakkiállításra, ahol a gyulai kolbász mellett több termékét is bemutathatta a forgalmazóknak.
A gyulai delegáció Magyarország londoni nagykövetségén
Daka Zsolt korábban elmondta: a Gyulahús Kft. nettó éves árbevételének 20 százaléka származik a külföldi értékesítésből, melynek döntő hányada Nagy-Britanniába irányul. Hangsúlyozta: a szakkiállításon való megjelenés áttételesen pozitívan hathat a cég brit exportjára, a társaság angol üzleti partnerén keresztül tovább bővítheti piacait a szigetországban.
Az ügyvezető kiemelte: a vállalat által gyártott termékeknek pozitív volt a fogadtatása Londonban. Megjegyezte ugyanakkor, hogy az új üzleti kör kiépítése hosszú időt vesz igénybe, ehhez ugyanis el kell nyerniük a gyártók bizalmát.
Mint kifejtette, a gyulai kolbászt elsősorban pizzafeltétként forgalmazzák a szigetországban, de egyre nagyobb a kereslet a hagyományos, bolti forgalmazású termékek iránt.
Kitért rá, hogy a Gyulahús Kft. az elmúlt években brit üzleti partnerével termékfejlesztésbe kezdett, amivel elsősorban a tésztagyártókat célozták meg. A fürdővárosi cég közös marketingakciót is tervez disztribútorával, ennek részleteiről is tárgyaltak az Egyesült Királyságban.
Mint megtudtuk, a gyulai delegáció a szigetország fővárosában ugyancsak megbeszélést folytatott Szalay-Bobrovniczky Kristóffal, Magyarország londoni nagykövetével, aki arról biztosította a cég képviselőit, hogy segíti a Gyulahús Kft. piaci terjeszkedését.
Daka Zsolt kérdésünkre kifejtette: bízik benne, hogy Nagy-Britannia EU-ból való kilépése nem ró majd vámterheket az uniós cégekre, és nem érinti negatívan a szigetországba szállított volument. Hozzátette: a font brit referendumot követő mélyrepülése miatt a hazai exportőröknek forintban kifejezve jelentősen, akár 15-20 százalékkal csökkent az árbevételük.