Az olcsóbb és hatékonyabb szervezeti működés és a létszámcsökkentés nélküli racionalizálás a fő célja a Szervezetfejlesztés és hatékonyságnövelés Gyula Város Önkormányzata számára című, ÁROP-1.A.5-2013-0036 kódszámú pályázatnak. Gyula Város Önkormányzata az Új Széchenyi-terv keretében 38.815.000 Ft vissza nem térítendő támogatást nyert el a projektre, mely lehetőséget teremtett feladatainak és finanszírozásának újra gondolására.
A projekt végrehajtása tavaly októberben kezdődött meg. A szervezetfejlesztési, racionalizálási és hatékonyságnövelési feladatokat külső tanácsadó cég, a szegedi székhelyű McMillan&Baneth Kft. és a budapesti székhelyű Clarity Kft. alkotta CMB konzorcium bevonásával végezte el a gyulai önkormányzat. A pályázati kiírás a vezetői információs rendszer bevezetését is tartalmazta, így lehetőség volt az önkormányzat korábbi könyvviteli szoftverének korszerűbbre cserélésére.
A szervezeti átvilágításokat követően a konzorcium megfogalmazta az önkormányzat működésével kapcsolatos racionalizálási javaslataikat. A tanácsadó cég hat szervezetfejlesztési tanulmányt és két lakossági igényfelmérést készített el. A kétfordulós kérdőíves felmérés elemzését és értékelését független szervezet, a Szegedi Tudományegyetem Szociológiai Tanszékéből alakult Partiscon Egyesület munkatársai végezték el, a levonható következtetéseket pedig a konzorcium tanácsadói összegezték.
A közvélemény-kutatás az önkormányzat működésére, valamint a lakosság elégedettségének, szolgáltatásokról alkotott véleményének a felmérésére helyezte a hangsúlyt, míg a tanulmányok számos olyan javaslatot fogalmaztak meg, amelyek megvalósításával jelentős megtakarítás érhető el. Ezek közül kiemelhető az e-képviselő-testület bevezetése. Az előzetes számítások alapján a papíralapú előterjesztésről az elektronikusra való átállás éves szinten 250 ezer ív papírt spórolhat meg az önkormányzat.


























