Az olcsóbb és hatékonyabb szervezeti működés és a létszámcsökkentés nélküli racionalizálás a fő célja a gyulai önkormányzat szervezetfejlesztést megcélzó, hamarosan lezáruló projektjének. A pályázati kiírás a vezetői információs rendszer bevezetését is tartalmazta, így a korábbi könyvviteli szoftver korszerűbbre cserélésére is lehetőség volt – mondta el a Gyulai Hírlapnak Baranyó Géza projektvezető.
– Az önkormányzat az Új Széchenyi-terv keretében 38 millió 815 ezer forint vissza nem térítendő támogatást nyert el a Szervezetfejlesztés és hatékonyságnövelés Gyula Város Önkormányzata számára címet viselő projektre, mely lehetőséget teremtett feladatainak és finanszírozásának újra gondolására – tájékoztatta lapunkat a szakember.
Mint megtudtuk, a projekt végrehajtása tavaly októberben kezdődött meg, és november 30-án zárul le. A szervezetfejlesztési, racionalizálási és hatékonyságnövelési feladatokat külső tanácsadó cég, a szegedi székhelyű McMillan&Baneth Kft. által vezetett konzorcium bevonásával végezte el az önkormányzat.
A tanácsadó konzorcium ez idáig hat szervezetfejlesztési tanulmányt és két lakossági igényfelmérést készített el. A közvélemény-kutatás az önkormányzat működésére, valamint a lakosság elégedettségének, szolgáltatásokról alkotott véleményének a felmérésére helyezte a hangsúlyt, míg a tanulmányok számos olyan javaslatot fogalmaznak meg, amelyek megvalósításával jelentős megtakarítás érhető el – ecsetelte a projektvezető.
– Ezek közül kiemelhető az e-képviselő-testület bevezetése. Az előzetes számítások alapján a papíralapú előterjesztésről az elektronikusra való átállás éves szinten több millió forintos költségcsökkenést jelent az önkormányzat számára – emelte ki Baranyó Géza.

























