Kiállítással zárult az Alkotókedvvel a helyi fejlesztésekért című, európai uniós pályázat keretében megvalósuló fotósszakkör. A mintegy fél éven át tartó kurzuson hetente 2-4 órás foglalkozáson vett részt a GYAKI 5. számú Általános Iskola és Sportiskola tagintézményének, valamint az Implom József Általános Iskola tagintézményének 14 ötödikes és hatodikos diákja. Diákok a fényképezőgép mögött című tárlaton mintegy ötven alkotásukat láthatja a nagyközönség az Erkel Ferenc Művelődési Központ galériájában.
A Gyulai Hírlap dr. Németh Csabától, a projekt szakmai felelősétől megtudta, a projekt alapvető célja az, hogy kis alkotóműhelyeket, csoportokat hozzon létre különböző területeken. A fotóművészettel párhuzamosan kézművesség, előadó-, valamint képzőművészeti képzések is zajlanak. Az előző félévben a projekt gimnazistákat célzott meg, most pedig általános iskolásokkal folyt a munka. A kiállítás megnyitóján dr. Németh Csaba elmondta, a fotókon felfedezhető művészi látásmód a bizonyíték arra, hogy a kezdeményezés elérte célját.
Bánfi Barnabás fényképészmester, a diákok oktatója kifejtette, a foglalkozások a fényképezés alapjaival kezdődtek, a régi lyukkamerától kezdve a kisfilmes gépeken keresztül jutottak el a ma jellemző digitális gépekig.
- A gyerekek tanultak a gépek szerkezetéről és kezeléséről, ezután tértünk át a gyakorlati feladatokra, a képszerkesztésre, képkomponálásra. Számos alkalommal tettünk fotósétát a városban, és olyan rögtönzött műtermi körülmények között is fényképeztünk, amelyek otthon is megismételhetők – mondta Bánfi Barnabás.
A Gyulai Hírlapnak Kolozsi Orsolya, a pályázat szakmai vezetője hangsúlyozta: a Gyulai Kulturális és Rendezvényszervező Nonprofit Kft. nyertes pályázatában az általános és középiskolás diákok energiáját kreatív módon használják fel arra, hogy szert tegyenek művészi látásmódra, valamint segítséget kapjanak a pályaválasztásban. A projekt fókuszál a helyi értékek felfedezésére, valamint előtérbe helyezi a későbbi helyi munkavállalást is.
A diákok tárlata május 6-ig tekinthető meg.



























