
Jilly Viktor, a Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanára bemutató órát tartott ma délután az Erkel Ferenc Gimnáziumban a New English File tankönyvből.
– Ez az a fajta könyv, amiből remekül tudok tanítani, hiszen ráveszi a diákokat arra, hogy beszéljenek. A témák nagyon egységesek és érdekesek, melyekben az összes megjelenő szereplő valóságos. Sokan úgy képzelik el a nyelvtanulást, hogy vannak szabályok, azokat megtanuljuk és vannak szavak, amiket bebiflázunk, a kettőt összerakjuk és ebből lesz a beszéd. Nos, én úgy tartom, hogy ebből nem lesz se beszéd, se semmi. Egészen másképp kell nyelvet tanulni és ez a könyv megmondja, hogy kell csinálni – indokolta a Gyulai Hírlap kérdésére a módszerének kiválasztását a pedagógus.
A könyve megismerését követően jött az ötlet, hogy szívesen találkozna olyan diákokkal, akiket még nem látott. Az Oxford University Press magyarországi kirendeltsége szívesen csatlakozott ahhoz a kezdeményezéshez, hogy a továbbképzés ne álljon meg a pedagógusi beszélgetések szintjén, hanem a módszert diákokon keresztül mutassák be számukra. A workshopon megismerhetik a tanárok, hogy Jilly Viktor mit is szeretne elérni a diákokkal az órán, ők is megcsinálnak néhány feladatot és amikor már látják a módszer lényegét, kiadja a részletes óravázlatot is. Ezután a diákoknak tart egy 45 perces tanórát, majd a tanárokkal közösen értékelés kezdődik.
Az előadó, Tóth Enikő angoltanár kezdeményezésére érkezett az Erkel Ferenc Gimnázumba, de az angol nyelvi munkaközösség is szívesen csatlakozott a szervezési munkálatokhoz. A workshopra a város valamennyi iskolájának angol pedagógusa meghívót kapott.
A Gyulai Hírlap kérdésre Mészáros István, a kiadó képviselője elmondta, Tóth Enikő tanárnővel a kapcsolat már 10 éves, évről évre elbeszélgetnek a könyvekről, újdonságokról.
– Nemrégiben merült fel az ötlet, hogy életszerűbb és élményszerűbb lenne, ha gyerekeken keresztül mutatnák be a tanároknak az új kiadványokat, majd utána beszélgetnének el. Ha három-négy tanár közül kettő átveszi az oktatási módszert, akkor már jó ötlet volt. Egy módszertani workshopon a tanárok sokat tanulnak egymástól, de semmilyen módszer nem adoptálható, minden gyerek külön egyéniség és más-más módszert igényelnek – szögezte le zárásul Mészáros István.
