Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Félpályás útlezárással demonstráltak az Ajtóssy utcában Gyulán

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Hargittai Éva • HÍREK • 2012. június 07. 13:21
Félpályás útlezárással demonstráltak az Ajtóssy utcában Gyulán
A megmozdulás résztvevői a tehergépjármű-forgalom ellen tiltakoztak
Félpályás útlezárással demonstráltak az Ajtóssy utcában Gyulán. Fotó: Gyulai Hírlap Online

Félpályás útlezárással demonstráltak a lakók az Ajtóssy utcában június 7-én, csütörtökön délelőtt 9–11 óráig. A tüntetés az Ajtóssy Albert utca úttestének nyugati félpályáját érintette a Bacsó Béla utcai csatlakozástól északi irányban. A Gyulai Hírlap kérdésére Mátyás Zoltán és Gellén Vencel, a megmozdulás két főszervezője elmondta, a rendezvénnyel arra az évtizedek óta megoldatlan problémára akarják felhívni a figyelmet, hogy a Bartók Béla, K. Schriffert, Dürer és Ajtóssy utcán halad át a tehergépjármű-forgalom.

Mátyás Zoltán megmozdulásuk okáról és céljaikról beszélt a Gyulai Hírlapnak.

A közvéleményt arról szeretnénk tájékoztatni, hogy az állapotok siralmasak, és a lakosok többsége támogatja a demonstrációt. Szeretnénk elérni, hogy Gyula város is tegyen az érdekünkben. Azzal tudna rajtunk segíteni, ha sebességkorlátozást hajtana végre, és a sportcsarnoknál körforgalmat alakítanának ki. Mivel az országos úthálózat részén vagyunk, egy negyvenes tábla kihelyezése nagy eredményre nem vezetne. Félünk attól, hogy minket terhel a 2,5 milliárdos fürdőfejlesztés átmenő forgalma is, ami talán valamelyest a Béke sugárúton is zajlik majd. Örömmel vennénk, ha nem mi, szervező kisemberek adnánk be az illetékes szervekhez a beadványunkat, hanem a polgármesteri hivatalból, a polgármester úr aláírásával továbbítanák. Árvák vagyunk, magunkra hagytak minket. Mi is nyugalmat akarunk. Gyula, amit tud, megtesz, de ha az úttakarítást, por- és zajártalmat vesszük, az megoldatlan. Ha a rendőrség is velünk lenne, akkor gyakoribb méréssel segíthetnének betartatni a sebességkorlátot, legalább addig, amíg az utat megjavítják. A végleges megoldás viszont az északi elkerülő- út megépítése lenne.

Kónya István, a választókerület önkormányzati képviselője egy megoldásra váró, ismerős problémaként említette a lakosok felvetését. Hangsúlyozta, a városvezetők maximálisan kiállnak az ügy mellett, és sajnálatosnak nevezte, hogy az érintetteknek a legvégső eszközhöz, a demonstrációhoz kell fordulniuk céljuk eléréséhez.

Évek óta próbálunk kompromisszumot kötni, interpelláltam, de csak olyan válaszok érkeztek, hogy az út a Közút Kht. gondozásában van. Pályázni nem tudunk, mert nem a város tulajdona. Hogy mikor lesz útfelújítás oly mértékben, hogy a pályatesten az út menti kátyúkat leaszfaltoznák, az nagy kérdés. Reméljük, érdemi munka kezdődik, hiszen jelentős a kerékpárforgalom, halálos kimenetelű baleset is volt, legalább az út szélét biztonságossá kellene tenni. A tettek mezejére kell lépnie a közútkezelőnek. Felháborító a közönyük, hogy még a lakók panaszát sem hallgatják meg.

Gellén Vencel szintén Ajtóssy utcai lakos, főszervező szerint a belvárost évek óta terhelő forgalom zavarja a lakosokat, balesetveszélyes, dübörögnek a kamionok. Az Ajtóssy utcán még hagyján, hiszen viszonylag távolabb vannak a házak az úttesttől, de a Dürer utcán kritikusabb a helyzet.

Mintegy negyed százada levelezgetünk, különböző fórumokon elmondjuk a véleményünket, és kérjük az illetékeseket, tegyenek már valamit. Huszonöt év elég nagy idő, ezalatt semmi nem történt. Mégis próbálkozunk, most más megoldással. A demonstrációt ezért találtuk ki. Nyilvánvaló, hogy a teljes útlezárást nem tudtuk megoldani, nem is engedélyezték volna, mert akkor alternatív útvonalat kellett volna kijelölni. Azért választottuk az Ajtóssy utcai szakaszt, mert itt még megállni tilos tábla sincs. Gyakorlatilag azzal, hogy néhány autóval itt parkolunk, az út eredeti, rendeltetésszerű használatától sem tértünk el. Akik artikuláltabban fogalmazzák meg a véleményüket, azok kérését jobban figyelembe veszik. Már nincs más megoldás. A közútkezelő terelőtáblákkal segített minket, reméljük, végre nagyobb visszhangot kap az ügyünk – mondta Gellén Vencel.

– A lakosok a demonstrációjukkal segítik az önkormányzatot, mivel a jelenlegi és előző ciklusban működő városvezetés is kérte az államot, hogy oldja meg ezt a forgalmi problémát. A módja az északi elkerülő- út megépítése lesz, amely a városon kívül vezeti el azt a kamionforgalmat, amely miatt most szenvednek az Ajtóssy utca lakói. Hosszú előzménye van a történetnek, a lakók már az 1998-ban kelt és az Állami Közútkezelőnek címzett levelükben arra hivatkoztak, hogy nyolc éve kérik a probléma orvoslását. A közútkezelő 2001-ig arra hivatkozott, hogy ez állami közút, és az önkormányzat lehetőségeit nemhogy jócskán meghaladná, de jogköre sincs arra, hogy a problémát kezelje. 2001-ig arra is hivatkoztak, hogy a déli elkerülőutat kell elkezdeni, illetve befejezni. Ez megtörtént, sőt az első szakasza már tönkre is ment, még- sincs az északi elkerülőút ügyében előrelépés. Elkészült az a tanulmányterv, amelyben az északi elkerülőút lehetséges nyomvonalát, illetőleg a szükséges új Fehér-Körös-híd helyét kijelölték. De 2001 óta semmi nem történt ez ügyben. Ezt elfogadhatatlannak tartom.

A Közút Kht. legutóbbi, 2008-as levelében arra hivatkozott, hogy 2013-tól kezdődő, új európai uniós pénzügyi ciklusban lehet a beruházást elkezdeni. Tavaly, május 11-én Gajda Róbert országgyűlési képviselő úrral elmentünk Völner Pál közlekedésügyi államtitkárhoz, és átadtunk neki egy levelet, melyben négy fontos közlekedési problémára hívtuk fel a figyelmét, és a megoldás érdekében lépéseket kértünk. Az első pontba éppen ezt az ügyet foglaltuk bele. Tisztában vagyunk az ország pénzügyi helyzetével, és elfogadjuk, hogy az országban vannak komoly közlekedési gondok, rosszabb állapotú és túlterheltebb utak. Ez nem kérdés. Viszont azt nem tudjuk elfogadni, hogy semmi nem történt ebben az ügyben, ezért kértük az államtitkár úrtól, legalább az északi elkerülőút terveit készítsék el, másrészről a közlekedésfejlesztési koncepcióba tegyék bele, mikor kezdődik az építése.

Az államtitkárhoz címzett levelünkben a Dobozi út rossz állapotára is felhívtuk a figyelmet, indítványoztuk, hogy legalább középtávú fejlesztési koncepcióba illesszék be a Békéscsaba–Kötegyán–Vésztő vasútvonal villamosítását, továbbá kértük azt is, hogy a budapesti vonatok Gyuláig közlekedjenek. Sajnos egyik esetben sem történt semmi előrelépés, ezért folytatjuk a munkát. Most – bevonva Kónya Istvánt –, arra is felhasználjuk a demonstrációt a képviselő úrral, hogy ismét az államtitkár úrhoz forduljunk, emlékeztessük a beadványunkra, és kérjük tőle, tegyék meg a szükséges lépéseket – mondta el dr. Görgényi Ernő.

A Gyulai Hírlap megkeresésére Horváth József, a közútkezelő kommunikációs vezetője azt nyilatkozta, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. elsősorban üzemelteti és fenntartja az utakat. Harmincezer úthálózattal rendelkeznek, amelyek különböző minősítéssel bírnak. Ezen utak felmérésekor ütemezik be a javításokat. Az említett gyulai útvonal nem tartozik a nagyon rossz vagy rossz burkolatú szakaszokhoz. A lehetőségeknek megfelelően, és amennyiben az időjárás megengedi, az út folyamatos kátyúzása a tervek között szerepel.

 

Félpályás útlezárással demonstráltak az Ajtóssy utcában Gyulán. Fotó: Gyulai Hírlap Online
Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
+
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)