
Az INTERREG SPA projekt zárásaként 30 fő belföldi médiaszakember látogatott el Gyulára, hogy megismerkedjen a város látnivalóival és turisztikai attrakcióival. Románia és Magyarország határon átnyúló együttműködés keretében nyújtott be közös pályázatot a gyógyfürdők együttműködése, valamint a turisztikai piacon való hatékonyabb megjelenés elősegítése érdekében. A projekthez Gyula, Makó, Orosháza (Gyopárosfürdő), román oldalról pedig Menyháza és Buziásfürdő csatlakozott. A sikeres pályázat eredményeként a három magyar partner összesen 71 milliót, ebből Gyula város 19 millió forintot nyert el, melyet a fürdő különféle marketingeszközökkel történő népszerűsítésére fordíthatott.
A háromnapos projektzáró szakmai tanulmányút első állomása Gyula városa volt. A sajtó képviselőit a várhoz érve reneszánsz muzsika fogadta, a várudvaron dr. Görgényi Ernő polgármester köszöntötte a vendégeket. A városvezető beszédében hangsúlyozta, Gyula a Dél-Alföld turisztikai központjának tekinthető, hiszen amellet, hogy városunkban van a Magyar Turizmus Zrt. regionális marketingigazgatósága, a település a belföldi turizmust tekintve – egyetlen dél-alföldi városként – már két éve a tíz leglátogatottabb település közé tartozik.
A köszöntő után látványos lovagi bajvívást mutatott be a Maróti János Hagyományőrző Egyesület, majd a vár borozójában vendégelték meg a szakembereket. Ebéd után jelmezes tárlatvezetéssel folytatódott a program, majd Sinai-Hajnal Edit városmarketing-referens ismertette meg a Gyulai Várfürdő szolgáltatásaival a vendégeket. A gyulai study tour fakultatív városi körsétával ért véget. A szakmai tanulmányút résztvevői június 7-én Orosházára, 8-án pedig Makóra utaznak.


































