
Kilencven millió forintot meghaladó támogatást nyert a Gyulai Turisztikai Desztináció Menedzsment (TDM) a Új Széchenyi Terv keretében kiírt Helyi és térségi turisztikai desztinációs menedzsment szervezetek létrehozása és fejlesztése című pályázaton. Komoróczki Aliz, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. vezetője a projekt célkitűzéseit ismertette az elmúlt héten csütörtökön megtartott sajtótájékoztatón. Többek között szeretnék elérni, hogy Gyulán új szemléletű, magasabb minőségű s hatékonyabb turisztikai menedzsment jöjjön létre és dolgozzon.
Cél a vendégéjszakák számának, illetve az idegenforgalmi adónak a 15%-os növelése, a városi turisztikai marketingfeladatok összehangolása és koordinálása.
A támogatás az eddig is végzett tevékenységekre vonatkozik, mellette két nagy változás következett be a Turisztikai Nonprofit Kft. feladataiban. Működését piaci alapon végzi, továbbá minőségbiztosítást és monitoring tevékenységet is ellát. Az ügyvezető az új, www.visitgyulai.hu elérhetőségű turisztikai portál létrehozását, illetve a vendégelégedettség-kutatást emelte ki a projektelemek közül.
Dr. Görgényi Ernő polgármester hangsúlyozta, a TDM által elért eredmény igazi értéke az összefogásban rejlik, ugyanis közösen indították el, és közösen is vitték véghez a feladatokat.
– Összefogás a turizmusban, összefogás a turizmusért. Így határoznám meg a szervezet lényegét, mint az egyik TDM-tag képviselője. Ugyanakkor fontosnak tartom kiemelni, hogy választási programom egyik hangsúlyos eleme volt az a célkitűzés, miszerint a helyi TDM-szervezet megalakítására 2011. december 31-éig sor kerül. A cél elérése jóval hamarabb, már márciusra megvalósult, a beadott pályázat is nyert. Mostantól 77,87%-os támogatási intenzitás mellett rendelkezésünkre áll 92.086.50 Ft. Az eredmény értékét növeli, hogy hátterében széles körű összefogás áll, a folyamatot közösen indítottuk el, közösen vittük sikerre. Minden résztvevő teljes erőbedobással dolgozott, így az eredmény is közös.
Az együttműködés legfőbb előnyeként a döntéshozók körének jelentős bővülését jelölte meg a polgármester. A források – a tagok hozzájárulásának köszönhető – bővülése lehetővé teszi az empirikus vizsgálatokat, melyeknek köszönhetően ellenőrizhetővé válnak a közös döntések, javul a döntési folyamat átláthatósága. A visszacsatolásnak köszönhetően további előrelépési lehetőségeket lát mind a célközönség elérését, mind az őket célzó szolgáltatások tervezését, megvalósítását tekintve. Az eddigi tapasztalatok a TDM-tagokat igazolják, a taggyűléseket a szakmai viták és a megalapozott, gyors és konszenzusos döntések jellemzik. Dr. Görgényi Ernő az eddig elvégzett munkából a „Csomagolj és csobbanj ingyen Gyulán!” csomagot emelte ki, annak gyors megvalósítását és sikeres marketingjét dicsérte.
Kiss József, a Gyulai Idegenforgalmi Egyesület elnöke elmondta, a TDM-tagok között bizalmon alapuló partneri viszony jött létre, melynek sikerét az együttműködésben, profizmusban és a vendégek megtartásának közös érdekében látja. Bozó András, a Corvin Hotel vezetője 15 éve aktív részese a gyulai turisztikai szolgáltatók körének. Meglátása szerint ez az első úgynevezett „közös ló”, amely egy irányba megy. Az Erkel Szálloda és az Elizabeth Hotel két képviselője is elismerően szólt a TDM marketingtevékenységéről, kiderült, hogy a 308 szobával működő Erkel Szálloda augusztusi kihasználtsága elérte a 63%-ot.


























