
Júliusban a standard programok „zászlóshajójaként”, egy jó ötletnek tűnő, remek névvel rendelkező hagyományőrző-gasztronómiai turisztikai program indult Gyulán, a „Kapa fitnesz szalonnával”, mely több helyi értéket hivatott bemutatni szórakoztató módon az érdeklődőknek.
A névből könnyen lehet következtetni arra, mi vár a résztvevőkre, mégis sokan megkérdezik, pontosan miről is szól ez a történet. Mindig szívesen mesélem el, hogy a vállalkozó szellemű turistákat hétfő reggelenként Hunyadvári József, városunk ismert vőfélye várja ízes rigmusokkal a Kőhídnál, ahonnan stílszerűen, lovas kocsival jut el a csoport a Gyulai Pálinka Manufaktúrához. Az utazás alatt Hunyadvári úr mesél a gyulai hagyományokról, röviden ismerteti a város történetét, beszámol nevezetességeiről. A főzde házigazdái egy kupica gyulai pálinkával bátorítják munkára a testedzési lehetőségként kapafitneszt választó vendégeket. A manufaktúra melletti kertekben bőven van mit kapálni, amihez a technikai alapismereteket Hunyadvári úr biztosítja. A munka hőse ajándékcsomagot nyer, melynek tartalma városunk hungarikuma: egy szál gyulai kolbász. Persze nemcsak a nyertes kóstolhatja meg egyik büszkeségünket, hanem a többi vendég is, hiszen a félórás „edzést” követően, egy újabb kupica pálinka után, mindannyian hagyományos parasztreggelivel pótolhatják a ledolgozott kalóriákat. A reggeli összeállításáról a Gyulai Hentesek Hagyományőrző Egyesülete gondoskodik. Isteni a szalonna, a kolbász puha kenyérrel és hagymával, milyen jólesik a friss levegőn, földön ülve csillapítani éhségünket, miközben a Gyulai Hagyományőrző és Kertbarátok Köre által összeállított népi totó kérdéseire keressük a válaszokat. Sokszor mókásan hangzik a kérdés, és így mosolyogtató a válasz… Bátran ajánlom mindenkinek hétfőnként ezt a háromórás, tartalmas elfoglaltságot!
A „Kapa fitnesz szalonnával” című programot a turisztikai szakma új hungarikumnak nevezi, az országos média pedig az idei év legsikeresebb turistaprogramjának. A gyulai turisztikai újítást több mint száz hazai és külföldi internetes portál mutatta be. A Magyar Rádió, a Magyar Televízió Híradója, a Neo FM, a Blikk, a 168 óra és a Népszabadság is foglalkozott a témával, de sorolhatnám tovább a számos országos médium nevét, melyeknek felkeltette érdeklődését ez az attrakció. Mindannyian elismerően számoltak be hagyományőrző-gasztronómiai programunkról, mely neve egyértelműen Gyulához kötődik.
Köszönöm a partnereinknek és azon gyulaiaknak, akik velem együtt büszkék rá!
Komoróczki Aliz
ügyvezető, Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft.


























