Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Innovációs törekvések a gyulai óvodapedagógusok körében

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Gyulai Hírlap Online • HÍREK • 2011. április 04. 14:00
Innovációs törekvések a gyulai óvodapedagógusok körében
A csokorba gyűjtött hasznos, pedagógiai tapasztalat még előrébb viszi szakmaiságunkat
Fotó: Gyulai Hírlap Online

A kompetencia alapú óvodai nevelés bevezetésének szükségességét olyan követelmények hívták elő, amelyek a tudás alapú társadalom megteremtését tűzik ki célul. E célok eléréséhez olyan alapkészségek, kulcskompetenciák fejlesztésére van szükség, melyek által képessé válhat az ember az egész életen át tartó tanulásra. Az elmúlt időszakban Gyula Város Egyesített Óvodája 66 óvodapedagógusa ezt a törekvést követve képezte magát, ismerkedve a kompetencia alapú óvodai nevelés programcsomag kínálta tartalmakkal, de továbbképzések és szakmai munkaközösségi alkalmak lehetőségei által is. A pozitív hozzáállás is a jó szakmai felkészültséget fémjelzi. Az idei nevelési év tavaszán sor kerül a megszerzett elméleti tudás és a gyakorlat szimbiózisára, amit jól példáz az is, hogy 6 „bevont” óvodapedagógus hospitálási lehetőséget kínált a többi kolléganő számára./Széchenyi úti, Mágocsi úti, Törökzugi óvodákban/ Köszönjük nekik.

Első alkalommal a Széchenyi úti óvodában jártunk, ahol nagy szeretettel fogadtak bennünket a Süni csoportosok. A délelőtt sikerét, nyugalmát, azt hogy a gyerekek jól érezhették magukat, s az egésznek az eszenciáját a következők segítették: az óvodapedagógus tervszerű, tudatos felkészültsége, amit a csoportnapló írásbelisége is tükröz, a játékos tevékenységekhez szükséges feltételek biztosítása, illetve maga az óvónő, dajka gyermekszerető hozzáállása. A gyerekek maguk fedezhették fel a körülöttük levő világ dolgait. Az óvodapedagógus túlirányító, ismereteket sulykoló szerepköre már a múlté. Mind e közben pedig fejlődött a gyerekek verbális, szociális, értelmi, erkölcsi kompetenciája, ami végkifejlett formában az iskolára való alkalmasságot jelenti majd a számukra.

Azt gondolom, hogy a csokorba gyűjtött hasznos, pedagógiai tapasztalat még előrébb viszi szakmaiságunkat, azzal a XXI. századi szemlélettel, amely a következőt hirdeti: azokból a gyermeki szükségletekből kell kiindulnunk, melyek a gyermeki kíváncsiság kielégítésével, a kreatív gondolkodás fejlődéséhez vezet!

Nagy Aranka
Gyula Város Egyesített Óvodája szakmai munkaközösség vezetője

Fotó: Gyulai Hírlap Online
Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)