Elmondta, az uniós források hiánya azonnal éreztette hatását a vasútfejlesztéseknél, ezért a MÁV saját forrásból indította el idén nyáron Rákosrendező és a Keleti pályaudvar infrastruktúra felújítását, valamint a most kezdődő és 2026 nyarán záruló állomásmegújítási programját.
Megemlítette az Európai Befektetési Bankkal (EIB) tető alá hozandó 1+1 milliárd eurós hitelkeretet, mint leendő fejlesztési forrást.
Szólt arról, hogy a Magyar Falu program finanszírozásában 11 megállóhelyen – ott ahol korábban nem volt megálló, vagy állaga miatt lebontották – könnyűszerkezetes épületeket emelnek.
A MÁV-csoport saját forrásaiból további több mint 20 helyszínen megújulnak az épületek, várótermek és mosdóblokkok. A legtöbb helyen az állomás környezete is átalakul, és ahol szükséges fejlesztik az utastájékoztatást is. Lesznek olyan helyszínek, ahol a peronra vezető aluljárók és lépcsőket is felújítják, és egy új megállóhelyet is építenek - fogalmazott.
A program célja hogy korszerű utasbarát állomásokkal szolgálják ki az utazóközönséget, hozzájárulva a vasúti közlekedés vonzóbbá tételéhez – jegyezte meg Hegyi Zsolt.
Kiemelte Gyula történelmi vasúti épületének felújítását, amely a munkálatok után visszanyeri második világháború előtti arculatát.

























