A home office már nem extra, hanem alapelvárás
2025-ben egyre több pozíció alapból kínál távmunka-lehetőséget. A dolgozók részéről ez nem csupán kényelmi szempont, hanem életminőséget befolyásoló kérdés is. A cégek pedig rájöttek, ha nem nyitottak a hibrid modellre, könnyen lemaradhatnak a tehetségekért folytatott versenyben. Ez különösen igaz a digitális szektor szereplőire, ahol a szaktudás szinte bárhonnan elérhető, csak épp meg kell szólítani a megfelelő embereket.
Az IT toborzás új kihívásai
Az IT recruitment területén különösen érzékelhető a változás. Fejlesztőkre, adatbiztonsági szakemberekre, DevOps-mérnökökre és AI-specialistákra is egyre nő a kereslet, és bizony, ha egy jó szakembert meg akar szerezni egy vállalat, akkor meg kell hallani a munkavállalói igényeket. A toborzás itt már nem pusztán önéletrajzok begyűjtéséről szól, hanem arról is, hogy egy cég mennyire tud rugalmas, modern munkakörnyezetet kínálni. Hiszen egy jól megszólított jelölt akár egy teljesen másik kontinensről is elkötelezhető, persze csak akkor, ha a feltételek passzolnak.
Generációk találkozása: eltérő igények
Az új generációk számára a munkahely több mint egy iroda: értékrendet, közösséget, fejlődési lehetőséget keresnek. Az idősebb korosztály számára ugyanakkor fontosabb a stabilitás és a kiszámíthatóság. A HR-osztályoknak tehát nem elég egyféle stratégiában gondolkodniuk, hanem differenciált megközelítésekre van szükségük kezdve a toborzási üzenetektől egészen a belső kommunikációig.
Nemcsak dolgozni, élni is akarunk
A munka és magánélet egyensúlyának kérdése ma már jóval több, mint egy HR-slágertéma. A mentális egészség, az időgazdálkodás és az önmegvalósítás sokkal nagyobb szerepet kapott a munkavállalói döntésekben. Akik nem érzik jól magukat a munkahelyükön, könnyebben váltanak. A siker kulcsa tehát nemcsak a jó fizetés, hanem a támogató légkör, az önállóság és a fejlődési lehetőségek.