Mint írták, 2025. február 1-jétől az adóügyeik intézésére állandó meghatalmazást nem a képviselő szervezet tagjának, alkalmazottjának, hanem magának a szervezetnek (így például a könyvelőirodának vagy az adótanácsadó cégnek) adnak az adózók. Ez azt jelenti, hogy a NAV előtti ügyekben a képviselő szervezetek a képviseltek közreműködése nélkül jelölhetik ki azt a személyt, aki a képviselt helyett eljárhat, ha személyesen vagy elektronikusan akar adóügyet intézni.
A 2025. február 1. előtt nyilvántartásba vett állandó meghatalmazások 2027. december 31-ig még érvényesek, de nem érdemes utolsó pillanatig várni: célszerű a meglévő képviseleti jogviszonyokat felülvizsgálni, és ha szükséges, módosítani – javasolták.
A 2025. február 1. előtt papíralapon, személyesen, illetve az online nyomtatványkitöltő alkalmazásban (ONYA) vagy az általános nyomtatványkitöltő keretprogramban (ÁNYK) elektronikusan benyújtott (postára adott) – még a korábbi szabályok szerinti jogviszonyra vonatkozó – bejelentéseket a február előtti szabályoknak megfelelően dolgozza fel a NAV. Az ONYA-ban február 1. előtt benyújtott bejelentések akkor érvényesek, ha a véglegesítés után az összes szükséges jóváhagyás is beérkezik még január 31-én.
Részletesebb tájékoztató a NAV honlapján érhető el.