Forrás: freepik.com
Nos, van egy szint, amikor már nem adjuk egy bizonyos szint alá, a marketingen pedig az üzleti eredmények múlnak. Egy profi ügynökségbe vetett bizalom hosszú távú befektetésként térül meg, aminek a végén mindenki örül – de mekkora költségvetéssel érdemes számolni?
Miért éri meg profi marketing ügynökséggel dolgozni?
Egy profi marketing ügynökség a tervezéstől a kivitelezésig segít, tapasztalt és agilis szakemberekből áll, kreatív és adatvezérelt módon közelít meg mindent. Ez azt jelenti, hogy az elvégzett munka és az eredmények mérhetőek, minden projektnek van eleje és vége – ellentétben azzal, ha mindent is mi akarunk magunknak csinálni, se füle se farka az egésznek, de főleg nem hatékony az egész.
Közösségi média, keresőoptimalizálás (SEO), PR és linképítés, fizetett hirdetések (PPC, Google Ads), arculattervezés és számos egyéb szolgáltatásban a lehető legszakszerűbb eljárásban részesülünk – akár még a weboldal létrehozásában és a cég teljes digitális térképre való felhelyezésében is. A közös munka meghozza a gyümölcsét, mi pedig összpontosíthatunk a vállalkozás fő tevékenységére.
Marketingügynökségek árazása szolgáltatások szerint
Gyakran hallani, hogy a marketing ügynökségek drágák. De arról sem szabad megfeledkezni, hogy az eredmények – jó esetben – üzleti haszonnal, nyereséggel járnak. Itt tehát nem arról van szó, hogy “toljuk a pénzt” valamibe, és nem kapunk érte cserébe semmit. Inkább olyan, mintha beiratkoznánk egy nyelviskolába, és a végén felsőfokú nyelvvizsgával jönnénk ki onnan.
Egyrészt adódnak olyan költségek, amelyeket mindenképpen meg kell fizetni, akárcsak egy céges autót: ilyen például a honlap létrehozása is. Ennek árazása több százezer forint, viszont csak egyszer kell megfizetni – leszámítva a különböző fejlesztéseket, utólagos módosításokat.
Amennyiben gyors és hatékony eredményeket szeretnénk, többek között Google Ads kampányt célszerű indítani, aminek díja szintén pár százezer forintra rúghat adott projektidő alatt – a megtérülés viszont akár milliós nagyságrendű is lehet.
Hosszú távon az egyik, ha nem a leghatékonyabb marketing stratégia a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO, ahol főként a technikai beállításokért, a belső (on-site) és külső (off-site) tartalomkészítésért kell fizetni. Az évek alatt azonban így mind a célközönség, mind a keresőrobotok “szemében” az adott iparág egyik leghitelesebb szereplőjévé válunk. Például, ha takarítóeszközöket árulunk webáruházként, elsőként futunk be a “porszívó” és hasonló fontos kulcsszavak többségére.
Mi alapján válasszunk marketing ügynökséget?
A legfontosabb, hogy az adott marketing ügynökség specifikusan is értsen az adott területhez, területekhez. A közösségi média oldalak menedzselésétől kezdve a keresőoptimalizálásig. Egy teljes körű marketing megoldásokat nyújtó partner a legjobb megoldás, hiszen így minden átlátható, transzparens marad, és a teljes kampányt egy az egyben megtervezhetjük.
Ma már persze telített a piac e téren is, nem könnyű a döntés, kivel dolgozzunk, ezért a minőséget, az eredményorientált hozzáállást (pl. az adatok és eredmények mérésével), és a szakértelmet célszerű keresni a különböző felületeken. A www.marketingtanacsado.hu weboldalon is érdemes szétnézned. A Dog & Pony csapata ugyanis már több ízben épített fel ügyfeleinek hatékony digitális marketing kampányt, akár teljesen a nulláról indulva is.


























