Hogyan működik?
A crowdfunding megvalósítása általában egy crowdfunding weboldalon keresztül történik, amely megkönnyíti, hogy az adományozók találjanak olyan embereket, akiket finanszírozhatnak. Néhányan azok közül, akik adományoznak, kapnak valamit az adományáért cserébe, például termékeket vagy szolgáltatásokat, mások tisztán adományként adják a pénzt, és semmit sem igényelnek cserébe. A crowdfunding gyökeresen átalakította a hagyományos adománygyűjtési teret, és sokkal könnyebbé tette a kapcsolatteremtést azokkal, akiknek pénzre van szükségük.
Miért pont a crowdfunding?
De vajon mitől olyan különleges a crowdfunding? Először is, mert minden eddiginél gyorsabbá, könnyebbé és hozzáférhetőbbé tette a adománygyűjtés folyamatát. Az online adománygyűjtés azt jelenti, hogy az egykor az adománygyűjtéshez kapcsolódó akadályok többé már jelentenek akadályt. Nincs szükség hosszadalmas pályázati folyamatra, és azok, akik pénzforrást keresnek, gyorsabban megkapják azt. Mivel sokan félnek attól, hogy pénzügyi segítséget kérjenek másoktól, a félelemfaktor is eltűnik a folyamatból. A crowdfunding egyik legnagyobb előnye, hogy a Go Fund Me-hez hasonló webhelyek megkönnyítik az emberek elérését, beleértve azokat is, akik nem tartoznak a helyi hálózatba.
A crowdfunding típusai
A crowdfundingnak négy típusa van, és mindegyik típust más célra használják. Az adományalapú crowdfunding az egyik legelterjedtebb típus, és az egyének gyakran használják fel pénzeszközök gyűjtésére egy cél elérése érdekében. A Go Fund Me az egyik leggyakrabban használt webhely az ilyen típusú finanszírozáshoz, amely nem követeli meg, hogy bármit is visszaadjanak azoknak, akik pénzforrásokat adományoztak. A jutalomalapú crowdfunding megtalálható olyan platformokon, mint például a Kickstarter. Az ilyen típusú adománygyűjtés során az adományozók valamilyen típusú jutalmat, például termékeket vagy szolgáltatásokat kapnak adományukért. A peer-to-peer crowdfundingot olyan platformokon használják, mint a Lending Club, ahol a részt vevő társak pénzforrásokat kölcsönözhetnek egymásnak. Ez kissé kockázatosabb azok számára, akik pénzt kölcsönöznek, azonban a hitelezők a követéshez hitelportfóliót hozhatnak létre. Az ingatlancrowdfunding az ingatlan befektetési alapok és a crowdfunding összevonása, amelyben azok, akik pénzt adományoznak, egy kis részesedéshez juthatnak ingatlan formájában. Végül, de nem utolsósorban ott van még a részvénycrowdfunding, amelyet jellemzően azok használnak, akik vállalkozást akarnak indítani, és tőkére van szükségük azok beindításához. Most vizsgáljuk meg közelebbről a részvénycrowdfunding finanszírozást, és azt is, hogy miért vált ilyen gyorsan népszerűvé.
Részvény crowdfunding
A hagyományos crowdfundinghoz hasonlóan a részvénycrowdfunding révén a vállalkozók, az induló vállalkozások és a nem hagyományos befektetési alapok sok magánszemélytől szerezhetnek finanszírozást. A fő különbség a részvényfinanszírozással szemben az, hogy a gazdálkodóegység a társaság részvényeinek részesedését (vagy saját tőkéjét) adja ki azoknak, akik befektetnek. A részvénycrowdfunding online is történhet olyan weboldalakon keresztül, mint például a WeFunder és az AngelList, amelyek lehetővé teszik a befektetők és szervezetek számára, hogy kapcsolatba lépjenek egymással. A JOBS-törvény az A + rendelettel együtt szabályozta ezt a fajta crowdfundingtípust, és az adománygyűjtők mostantól akár 50 millió dollárt is gyűjthetnek egy év alatt. Az A + szabályozás két szintet alakított ki: az első szint alá tartozó vállalatok egy év leforgása alatt akár 20 millió dollárt, a második szintű vállalatok pedig 50 millió dollárt gyűjthetnek éves szinten.
Jó példa arra a társaságra, amely sikeresen alkalmazta a részvény crowdfunding folyamatát, a FAT Brand Inc. vállalat. A FAT Brand a „Fresh Authentic Tasty” rövidítése, és több olyan franchise éttermi márkából áll, mint a Fat Burger és a Buffalo's Café. A 2017-es évben a Fat Brand teljesített az A + IPO rendelkezést és a részvénycrowdfunding által gyűjtött tőkét. Kétmillió részvény eladásával részvényenként 12 dollárért a Fat Brand sikeresen összegyűjtött összesen 24 millió dollárt. „Kiemelkedő volt az az igény, amelyet a befektetési közösség és a FAT Brands részvényeseivé válni kívánó fogyasztók esetében naponta láthattunk. A tőzsdei bevezetésből származó bevételekkel képesek leszünk új koncepciókat elsajátítani, és globális szinten tovább erősítjük vállalatunkat az eszközkönnyű modellünk alapján”– mondta Andy Wiederhorn, a FAT Brands vezérigazgatója és alapítója. A részvények gyors eladása minden bizonnyal azok figyelmét is felkeltette, akik a részvények árfolyamaival kereskednek a piacokon, és talán még több embert ösztönzött arra, hogy vegyék fontolóra a FAT márkát. A MarketWatch adatai alapján a FAT Brand részvényei 6,43 dolláros árfolyamon kereskedtek 2021. január 22-én.
A lényeg
A részvénycrowdfunding érdekes évet tudhatott magáénak 2020-ban, és 2021-ben lehet valami, amire nagyon lehet majd figyelni, mivel gyorsan növekszik a népszerűsége. Azzal együtt, hogy a világ villámgyorsasággal változik, és sok vállalkozásnak úgymond le kell húznia a rolót a Covid-19 miatt, az emberek innovatívabbá és ötletesebbé váltak, és ezeknek az ötleteknek a megvalósítása finanszírozást igényel. Például az élelmiszer-technológiai területén az élelmiszerekhez kapcsolódó robotok jelenthetik a következő nagy dolgot, mivel az olyan vállalatok, mint a Small Robot Company, a Kiwibot és a Mellow nemrégiben jelentettek be részvénycrowdfundingra vonatkozó projektjeiket.
A crowdfunding minden bizonnyal megváltoztatta az adománygyűjtő szféra működését: sokkal könnyebbé tette az egyének és a vállalkozások számára, hogy kapcsolatba lépjenek a hálózatukon kívüli emberekkel is abból a célból, hogy hozzájussanak a szükséges pénzeszközökhöz. Érdekes lesz megnézni, hogyan képes több vállalat növekedni a részvénycrowdfunding kapcsán, és hogy ez milyen hatással lehet a pénzügyi piacon elért teljesítményükre.
Abban az esetben, ha Ön befektetési szolgáltatót keres részvényárfolyamok CFD formájában történő kereskedése céljából, tekintse meg az iFOREX-et. Az iFOREX a pénzügyi ágazat vezető befektetési szolgáltatója, amely több mint 900 CFD instrumentumot kínál azok számára, akik részvényárfolyamokkal kívánnak kereskedni, és akik a mai vezető vállalatok részvényei, tőzsdei áruk, vezető globális indexek, devizák és ETF-ek széles választékából választhatnak. Regisztráljon még ma, és használja ki az iFOREX ingyenes oktatási forrásanyagait, beleértve az oktatóvideókat, valamint a kerekedési szakértő segítségével történő, valós idejű, személyre szabott képzést is.
Az iFOREX UK a VIBHS Financial Limited kereskedelmi neve, amelyet az Egyesült Királyságban a Financial Conduct Authority engedélyez és szabályoz a 613381. hivatkozási szám alatt. Angolában és Walesben korlátolt felelősségű társaságként van bejegyezve a 08279988 cégjegyzékszám alatt. Az iFOREX csapata együttműködött a dokumentum anyagainak elkészítésében, amelyet semmilyen módon nem szabad értelmezni – sem kifejezetten vagy hallgatólagosan, közvetlenül vagy közvetve – befektetési tanácsadásként, befektetési stratégia ajánlásaként, vagy javaslatként egy pénzügyi instrumentum vonatkozásában, bármilyen módon. A CFD-k összetett instrumentumok, és a tőkeáttétel következtében nagy a pénzvesztés kockázata. A lakossági befektetői számlák 57,83 százaléka pénzt veszít, amikor CFD-vel kereskedik ezzel a szolgáltatóval. Érdemes megfontolnia, hogy érti-e a CFD-k működését, és megengedheti-e magának, hogy vállalja a pénze elvesztésének kockázatát. Kérjük vegye figyelembe: a múltbeli teljesítménymozgások számításai a határidős ügyleteket reprezentálhatják, nem pedig a mögöttes eszközt. A teljes jognyilatkozat itt érhető el https://www.iforex.hu/legal/article-disclaimer.


























