Bátran fordulhatunk hozzájuk, ha céget alapítunk, a cégünket szeretnénk eladni, vagy éppen cégvásárláson gondolkodunk, de a LOGOSZ bélyegzőkészítésben is a segítségünkre lehet. A LOGOSZ cégcsoport emellett székhelyszolgáltatást is nyújt az ügyfeleknek, amiről részletesen a szekhelyszolgaltatas.eu honlapon lehet tájékozódni. A cikkben tehát 5 okot sorolunk fel, hogy miért is dönthet egy cégvezető a cég nevének megváltoztatása mellett.
A cég neve nem működik
Sok céget neveznek el annak alapítójáról. Ez elsősorban a professzionális szolgáltató cégekre jellemző. A cég neve azonban problémát okozhat, ha az alapító, vagy a cég korábbi partnerei már elhagyták a céget, különösen, ha valamilyen botrányos indoka volt a távozásuknak. Természetesen, ha semmi ilyen nem áll a háttérben, és a név még az alapító halála után is nagy népszerűségnek örvend, akkor a névváltoztatás nem indokolt.
A cég nevében a hely neve is szerepel
Számos cég dönt úgy, hogy a tartózkodási hely alapján ad nevet a cégének. Viszont, ha több területen is működik az adott vállalat, akkor a név semmiképpen sem segít abban, hogy kitűnjön, hogy könnyen rábukkanjanak. A név akkor is korlátozhatja, ha terjeszkedni kíván, hiszen a cég nevében csak egyetlen helyszín szerepel.
A semmitmondó név miatt
Ha a cég neve nem sokat árul el magáról a cégről, a termékeiről vagy a szolgáltatásairól, akkor az megnehezítheti a cég sikerét is. Olyan nevet kell választani a cég számára, ami segít kitűnni a versenytársak közül. Egy másik csapda az általános szavak vagy kifejezések használata a cég vagy a cégben folyó munka, a cég által nyújtott szolgáltatás, munka leírására, főleg, ha ezt még egy jelzővel is megspékeljük.
Ha más céggel összekeverik
Amennyiben egy cég gyakran kap fals megbízásokat vagy telefonhívásokat, gyanakodni kell arra, hogy összekeverik egy másik céggel. Ilyenkor is gond lehet a választott név. Ez különösen problémás lehet, ha az adott termékek márkanevei is hasonlóak, így a cég termékeit más vállalatok márkaneveivel keverik össze. Ha ilyenkor nem változtatják meg a márka, vagy a cég nevét, akkor sokkal nagyobb erőfeszítéseket kell tennie a cégnek a marketing területén.
Ha sok minden megváltozik a cégben
A vállalkozások gyakran reagálnak a piaci változásokra. Ilyenkor szükség lehet az iparág, a termékek vagy a stratégiák megváltoztatására. Ha viszont alapvető termékeket és szolgáltatásokat változtat meg a cég, akkor szükség lehet új cégnévre, amelyet a cégmódosítás keretein belül lehet megvalósítani.