A tájékoztatót Virág Mihály kezdte egy általános beszámolóval a Közút munkájáról, majd áttért a téli felkészülésre és feladatokra. Mint mondta, az előkészületi feladatok egyik legfontosabb része, hogy megfelelő állapotba hozzák az utakat a téli időszak beállta előtt, ez magában foglalja a kátyúzásokat, útjavításokat, valamint a hófogó hálók kihelyezését.
A téli időszakban két fő feladata van a Közútnak: a síkosságmentesítés és a hóeltakarítás. Az utakat különböző kategóriákba sorolják, ez Békés megyében a következőképpen néz ki: 463 kilométernyi út van, amelyet teljes hosszában letakarítanak, 907 kilométer, amelyet szakaszosan, illetve van 171 kilométer kezelés nélküli, úgynevezett „fehér út”.
Természetesen a „fehér utak” sincsenek magukra hagyva télen, ezek csupán olyan szakaszok, ahol menetrend szerinti buszjárat nem közlekedik és egyéb úton is megközelíthető a város, így például egy zsáktelepülés, ahová egyetlen út vezet be, nem lehet kezeletlen.
Az igazgató elmondta azt is, hogy a főutakon akkor kell elkezdeni a takarítást, ha a hóréteg eléri az 5-10 centiméteres vastagságot, a munkálatokat 6 órán belül kell befejezni, ezután következnek az alsóbbrendű utak.
Megtudtuk, hogy a 2019-20-as szezonban összesen 50 gép áll a Közút rendelkezésére Békés megyében, amelyből 23 eszközhordozó, 3 univerzális alapgép, 24 pedig egyéb felszereltséggel ellátott jármű.
Virág Mihály beszámolója után Varga Zsolt ismertette röviden az M44-es téli üzemelési feladatait, amely újdonság, hiszen Békés megyének eddig nem volt gyorsforgalmi autóútja.