Az NHKV Zrt. díjbeszedői csak azokat az ügyfeleket keresik fel, akiknek lejárt határidejű, ki nem fizetett számlájuk van, akik még nem kaptak csekket, nem tartoznak ebbe a körbe – hangsúlyozta lapunknak Benkő Judit, a Gyulai Közüzemi NKft. ügyfélszolgálat-vezetője.
Mint arról korábban hírt adtunk, a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. (NHKV Zrt.) fényképes igazolvánnyal rendelkező munkatársai személyesen szedik be a díjhátralékokat. Amennyiben a hátralékkezelő nem találja otthon az ingatlanhasználót, értesítést hagy az újabb látogatás időpontjáról.
Korábban megírtuk: ki nem egyenlített tartozás esetén az ügyfél fizetési felszólítást kap, ha ez eredménytelen marad, a tízezer forintot meghaladó tartozásnál a díjhátralék adók módjára történő behajtását kezdeményezik az adóhivatalnál.
A Gyulai Közüzemi NKft. munkatársát azután kerestük meg, hogy Kónya István alpolgármester lapunknak jelezte: fogadóóráján több társasházban élő lakos azzal fordult hozzá, hogy még nem kapott szemétszámlát. A lakosok attól tartottak, hogy őket is felkeresik a díjhátralék-kezelők.
Benkő Judittól megtudtuk, Gyulán még mindig vannak olyan társasházi lakók, akik 2017. április 1-je óta nem kaptak csekket az NHKV Zrt.-től. A szakember aláhúzta: ezeket az ügyfeleket nem keresik fel a cég díjbeszedői.
– Nem sok településnek van olyan bonyolult hulladékgazdálkodási rendszere, mint Gyulának – fogalmazott Bengery Zsolt, a Gyulai Közüzemi NKft. üzemvezetője arra a kérdésre, hogy miért nem működik megfelelően az NHKV Zrt. számlázási rendszere. Mint kifejtette, a problémát elsősorban az okozza, hogy a fürdővárosban nem társasházanként, hanem lakásonként kell kiállítani a számlát.
A helyzetet tovább nehezíti, hogy Gyulán számos díjkedvezményt biztosít az önkormányzat a lakosoknak, és sok esetben a gyűjtőedények típusa is különböző a tömblakásoknál. Ezeknek az adatoknak a feldolgozása még mindig problémát okoz az NHKV Zrt. számítógépes rendszerében – magyarázta Benkő Judit. Hozzátette: a ki nem küldött számlák előkészítése folyamatban van, a társaság folyamatosan finomítja a programját.
A gyulai cég munkatársai arra számítanak, hogy 2019 első negyedévében valamennyi társasházi lakó megkapja a kukaszámlát. A szakemberek felhívták a figyelmet arra, hogy az egyszerre kiküldött csekkeket nem egyszerre kell befizetni, a fizetési határidőt a számla első oldalán találják az ügyfelek.
Benkő Judit jelezte: az NHKV Zrt. részletfizetési lehetőséget is biztosít, ezt a Gyulai Közüzemi NKft. ügyfélszolgálati irodájában lehet kérni. Ha valakinek csekkpótlásra van szüksége, vagy hibás számlát kapott, szintén a fürdővárosi cég ügyfélszolgálatához kell fordulnia.
Azt is elmondta: előfordulhat, hogy a díjbeszedő olyan ügyfelet keres fel, aki már rendezte a tartozását. Ilyen esetben a lakosnak elegendő ezt jeleznie a hátralékkezelőnek – tette hozzá.


























