Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Akik még nem kaptak csekket az NHKV Zrt.-től, ne várják a díjbeszedőket

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • S. E.HÍREK • 2018. december 21. 19:55
Akik még nem kaptak csekket az NHKV Zrt.-től, ne várják a díjbeszedőket
A hátralékkezelők csak azokat az ügyfeleket keresik fel, akiknek lejárt határidejű, ki nem fizetett számlájuk van

Az NHKV Zrt. díjbeszedői csak azokat az ügyfeleket keresik fel, akiknek lejárt határidejű, ki nem fizetett számlájuk van, akik még nem kaptak csekket, nem tartoznak ebbe a körbe – hangsúlyozta lapunknak Benkő Judit, a Gyulai Közüzemi NKft. ügyfélszolgálat-vezetője.

Mint arról korábban hírt adtunk, a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. (NHKV Zrt.) fényképes igazolvánnyal rendelkező munkatársai személyesen szedik be a díjhátralékokat. Amennyiben a hátralékkezelő nem találja otthon az ingatlanhasználót, értesítést hagy az újabb látogatás időpontjáról.

Korábban megírtuk: ki nem egyenlített tartozás esetén az ügyfél fizetési felszólítást kap, ha ez eredménytelen marad, a tízezer forintot meghaladó tartozásnál a díjhátralék adók módjára történő behajtását kezdeményezik az adóhivatalnál.

A Gyulai Közüzemi NKft. munkatársát azután kerestük meg, hogy Kónya István alpolgármester lapunknak jelezte: fogadóóráján több társasházban élő lakos azzal fordult hozzá, hogy még nem kapott szemétszámlát. A lakosok attól tartottak, hogy őket is felkeresik a díjhátralék-kezelők.

Benkő Judittól megtudtuk, Gyulán még mindig vannak olyan társasházi lakók, akik 2017. április 1-je óta nem kaptak csekket az NHKV Zrt.-től. A szakember aláhúzta: ezeket az ügyfeleket nem keresik fel a cég díjbeszedői.  

– Nem sok településnek van olyan bonyolult hulladékgazdálkodási rendszere, mint Gyulának – fogalmazott Bengery Zsolt, a Gyulai Közüzemi NKft. üzemvezetője arra a kérdésre, hogy miért nem működik megfelelően az NHKV Zrt. számlázási rendszere. Mint kifejtette, a problémát elsősorban az okozza, hogy a fürdővárosban nem társasházanként, hanem lakásonként kell kiállítani a számlát.

A helyzetet tovább nehezíti, hogy Gyulán számos díjkedvezményt biztosít az önkormányzat a lakosoknak, és sok esetben a gyűjtőedények típusa is különböző a tömblakásoknál. Ezeknek az adatoknak a feldolgozása még mindig problémát okoz az NHKV Zrt. számítógépes rendszerében – magyarázta Benkő Judit. Hozzátette: a ki nem küldött számlák előkészítése folyamatban van, a társaság folyamatosan finomítja a programját.  

A gyulai cég munkatársai arra számítanak, hogy 2019 első negyedévében valamennyi társasházi lakó megkapja a kukaszámlát. A szakemberek felhívták a figyelmet arra, hogy az egyszerre kiküldött csekkeket nem egyszerre kell befizetni, a fizetési határidőt a számla első oldalán találják az ügyfelek.

Benkő Judit jelezte: az NHKV Zrt. részletfizetési lehetőséget is biztosít, ezt a Gyulai Közüzemi NKft. ügyfélszolgálati irodájában lehet kérni. Ha valakinek csekkpótlásra van szüksége, vagy hibás számlát kapott, szintén a fürdővárosi cég ügyfélszolgálatához kell fordulnia.  

Azt is elmondta: előfordulhat, hogy a díjbeszedő olyan ügyfelet keres fel, aki már rendezte a tartozását. Ilyen esetben a lakosnak elegendő ezt jeleznie a hátralékkezelőnek – tette hozzá. 

Összes cikk - lent (max 996px)
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)