– Az elmúlt hetekben egyre több helyen lehetett azt olvasni, hogy nyakig ülünk a negyedik ipari forradalomban, ez pedig nem más, mint a digitalizácó – kezdte Takács Árpád. – Ez azt jelenti, hogy a következő időszak nem a gépekről fog szólni, hanem egy automatizálási eredményorientált folyamatról, amely azt jelenti, hogy egyre több elektronikus ügyintézésre van szükség a 21. században, amely költséghatékonyabb és gyorsabb a polgárok számára.
A kormánymegbízott hozzátette, hogy erről fog szólni a konferencia: beszélnek majd a cégkapuról, hogy hogyan tudnak a társas vállalkozások és a gazdálkodó szervek ezen keresztül ügyeket intézni, valamint szó lesz egy közigazgatás fejlesztési operatív programról, amely az elektronikus ügyintézés kiterjesztését fogja segíteni.
Takács Árpád elmondta, hogy a fejlődésnek köszönhetően, akár otthonról is tudunk igényelni például egy erkölcsi bizonyítványt, ezt pedig szeretnék kibővíteni, hogy valamennyi hatósági igazolvány és bizonyítvány elintézhető legyen anélkül, hogy az ember kimozduljon otthonról.
Kovács Tamás kiemelte: az állam próbálja modernizálni a szolgáltatásait, ez pedig csak úgy működhet, ha az állampolgárok minél kényelmesebben tudják intézni az ügyeiket.
– 2019. január 1-től a cégkapu használata kötelező lesz a gazdálkodó szervezeteknek, a mai rendezvény pedig az ezzel kapcsolatos kötelezettségeket tartalmazza – mondta. Hozzátette: az innováció világában olyan megoldások születnek, amelyekkel egyes kötelezettségeket, adózási formákat, bevallásokat egyszerűbben is el lehet intézni, ám felmerülhetnek áthidalandó problémák, ezért fontos, hogy a hivatalok és a polgárok együtt tudjanak működni.