Fromann Richárd szociológus neves kutatók társaságában látogatott el a gyulai Göndöcs Benedek Középiskolába
Fotó: Gyulai Hírlap
Gyulán és környékén teszteli oktatási koncepcióját a JátékosLét Kutatóközpont. Ebből az apropóból érkezett Fromann Richárd szociológus neves kutatók – Damsa Andrei, Zakariás Péter, M. Haba Anikó és Szeverényi Irma, Fromann-Finta Valéria – társaságban május 8-án Gyulára, a Göndöcs Benedek Középiskolába. A 2014-ben Budapesten megalakult NetCoGame JátékosLét Kutatóközpont munkatársait a program házigazdái, dr. Czirok Sándor és Gedeon Éva intézményvezetők fogadták.
Az érdeklődők között üdvözölhette Nagy Magdolna mesterpedagógus a szarvasi Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Kara, a békési Szegedi Kis István Református Gimnázium, Általános Iskola, Óvoda és Kollégium, a Kétegyházai Szakképző Iskola és Kollégium, a gyulai Erkel Ferenc Gimnázium és Informatikai Szakképző Iskola, a gyulai Implom József Általános Iskola 5. Számú Általános Iskola és Sportiskola Tagintézménye képviselőit, valamint a magánszemélyként megjelenőket.
A baráti hangulatú rendezvényen megtudhatták a résztvevők, hogy az innováció lényege egy progresszív, a hallgatók, diákok motivációjának maximalizálására épülő, analóg és digitális eszközöket együttesen alkalmazó módszer, amely megoldást nyújthat oktatásunk számos krónikus problémájára. Kidolgozásakor elsődleges szempontul szolgált a netgeneráció motivációs struktúráit vizsgáló tudományos munkák konklúziói és hasonló külföldi próbálkozások tanulmányozása. A kompetenciafejlesztés hatékonyságának alapjait a megfelelő attitűd kialakításával kívánják megteremteni. A fókuszba a megfelelő attitűd és motiváció kialakítása kerül a kulcskompetenciák hatékony fejlesztésének érdekében.
Az általános iskolai képzéstől a felnőttképzésig kínálnak megoldásokat, amelyek között akad korspecifikus és korfüggetlen egyaránt. A program elősegíti a fiatal generációk és a hagyományos iskolai modell segítségével előrelépni nem tudó felnőttek hatékonyabb fejlődését, munkaerőpiaci integrálódását. A rendszer hatékonyságát készek tudományos eszközökkel vizsgálni, amennyiben erre lehetőség adódik. A módszer eredményességének méréséből levont következtetéseket a pedagógia tudománya kamatoztathatja, és adott esetben további oktatási projektek kiindulópontjául szolgálhatnak. Ahhoz, hogy a metodika a gyakorlatban is megmérettessen, kérték a segítséget és annak támogatását, hogy ez a kísérleti jellegű, minél több korosztályt érintő pilot projekt, szakemberek, intézményvezetők és pedagógusok bevonásával megvalósulhasson.
Örömmel veszik a programhoz való csatlakozást a Netcogame Játékoslét Kutatóközpont facebook csoportjában. Ha pedig valaki még többet szeretne tudni, bátran keresse fel a www.jatekoslet.hu oldalt!


























